שותפויות "תמר" ימכרו גז טבעי למשאב ב-680 מיליון דולר

על פי ההסכם שותפויות תמר יספקו לחברת משאב גז טבעי בהיקף של 0.2 BCM (מיליארד מטר מעוקב) לשנה למשך תקופה של 15 שנים ■ אספקת הגז צפויה להתחיל במחצית השניה של שנת 2013

השותפויות הקידוח "תמר", דלק קידוחים , אבנר וישראמקו מדווחות היום (א') לבורסה על הסכם אספקת גז טבעי עם חברת משאב בשליטת כלל תעשיות. על פי תנאי ההסכם, משאב תרכוש מהשותפויות גז טבעי לצורך הפעלת המתקנים הקיימים של החברה ברמלה וכן להרחבת תחנת הכח של משאב ברמלה.

על פי ההסכם שותפויות "תמר" יספקו לחברת משאב גז טבעי בהיקף של 0.2 BCM (מיליארד מטר מעוקב) לשנה בתקופה כוללת של 15 שנים. אספקת הגז תתחיל במחצית השניה של שנת 2013, או עד אשר משאב תצרוך את הכמות החוזית הכוללת הקבועה בהסכם האספקה, לפי המוקדם.

עוד על פי ההסכם, למשאב קיימת זכות, הניתנת למימוש בתקופה של עד כחודשיים ממועד חתימת ההסכם, להפחתת הכמות החוזית הכוללת הקבועה בהסכם האספקה עד לכמות של כ- 40% ממנה - במקרה בו משאב לא תרחיב את תחנת הכח כאמור.

מחיר הגז שנקבע בהסכם האספקה יוצמד לתעריף ייצור החשמל, כפי שיקבע מעת לעת על-ידי הרשות לשירותים ציבוריים-חשמל, בכפוף ל"מחיר רצפה".

שותפויות תמר מעריכות כי היקף ההכנסות המצטבר ממכירת גז טבעי למשאב בתקופת הסכם האספקה עשוי להסתכם בכ-680 מיליון דולר, וזאת במידה והכמות החוזית הכוללת לא תופחת. החברות מבהירות כי ההכנסות בפועל ייגזרו מכמויות הגז שתירכשנה בפועל ע"י משאב ותעריף יצור החשמל.