איש העסקים יריב אלבז במו"מ מתקדם להשקיע בערוץ 10

יריב אלבז מעוניין לרכוש לפחות 20% ממניות ערוץ 10 בתמורה לכ-120 מיליון שקל ■ נציגו של אלבז נפגש השבוע עם יו"ר הערוץ, לפני תחילת בדיקת נאותות

נתנאל אמסלם, איש הכספים הבכיר בקרן COGEF הצרפתית, ביקר השבוע בישראל על מנת לקדם את עסקת מכירת מניות ערוץ 10 לאיש העסקים הצרפתי יריב אלבז.

ל"גלובס" נודע, כי אלבז - יהודי שומר מסורת המקפיד על הלכות הדת ומגדיר עצמו ציוני - מעוניין לרכוש לפחות 20% ממניות הערוץ. עם זאת, אלבז הוא לא הדמות היחידה שמולה מתנהל המו"מ ודיונים מקבילים מתנהלים גם מול קרן השקעות אמריקנית וגם איש העסקים הישראלי חזי בצלאל עדיין בתמונה.

אלבז, ששירת בצבא הישראלי במשך שנה, מחזיק בתואר שני בניהול פיננסי. הוא נולד במרוקו ואת זמנו הוא מחלק בין פריז, ז'נבה וירושלים. הוא יחגוג בסוף החודש את יום הולדתו ה-36. בשנת 2002, בהיותו בן 26, הקים את קרן COGEF (compagnie de gestion financiere) שבסיסה בשוויץ. אלבז עצמו משמש כמנכ"ל החברה, אשר צמרת ההנהלה שלה כולה מורכבת מיהודים בעלי רקע דומה לזה שלו. החברה מציעה שירותים פיננסיים בניהול נכסים וקרנות ופעילה ברחבי אירופה ובצפון אמריקה. עוד קודם לכן הקים יחד עם שותפים את KEREN FINANCE, שם כיהן כמנהל עסקים ראשי עד למכירת חלקו בחברה. במקביל, רכש אלבז ניסיון מעשי בניהול נכסים במספר בנקים ברחבי פריז.

ל"גלובס" נודע, כי במהלך ביקורו בישראל של אמסלם, הוא נפגש עם יו"ר ערוץ 10, יוסי מימן, ועם נציגו של רון לאודר בישראל, אבי בלשניקוב, המשמש כחבר דירקטוריון בערוץ ובחדשות הערוץ. אמסלם, על-פי גורמים, התרשם לחיוב מהערוץ והפגישה שלו עם מימן נחשבה לחיובית. בשבועות האחרונים נפגשו אמסלם ואלבז עם בכירים נוספים בערוץ, בהם המנכ"ל יוסי ורשבסקי, מ"מ מנכ"ל חדשות 10, אורי רוזן, וכן עם סמנכ"ל הכספים של הערוץ, יואב הלדמן.

עם זאת, ולמרות ההתקרבות, יש לציין כי אלבז עדיין לא החל בבדיקת נאותות של הערוץ ועל-פי לוח הזמנים המתוכנן, עד לסוף השבוע אמור להיחתם מסמך הבנות שלאחריו יחל תהליך שימשך כשבועיים.

מימוש העסקה - בהקדם האפשרי

אלבז לא יהיה איש העסקים הצרפתי-יהודי הראשון שנכנס לעסקי התקשורת בישראל. הוא נחשב למיודעם של פטריק דרהי, שהפך בשנים האחרונות לבעל השליטה בחברת הכבלים הוט, ושל מיכאל גולן (מייקל בוקובזה) המנהל בימים אלה את מי שהופכת להיות הרשת הסלולרית החמישית בישראל, "גולן טלקום".

כניסתו של אלבז, שככל הנראה תחייב אותו בהשקעה של עד 120 מיליון שקל, עשויה להביא לבעיה רגולטורית בערוץ. זאת לאור העובדה שלאודר,

המחזיק ב-25% ממניות הערוץ, אינו תושב או אזרח ישראלי ועל כן אלבז לא יוכל להחזיק ביותר מ-24%, על מנת שלא לעבור את 49% מהמניות המורשים להיות מוחזקים בידי אזרחים זרים.

כניסה משמעותית כזו עשויה למנוע מהקרן האמריקנית להיכנס אף היא לתמונה. כך או אחרת, אילו יוסי מימן ידולל, זה יוכל להיות רק לטובת כניסתו של משקיע ישראלי, שכפי שזה נראה כעת המועמד לתפקיד זה, יכול להיות רק חזי בצלאל.

הערוץ יהיה חייב להשלים את אחת העסקאות בהקדם האפשרי, על מנת להזרים כסף לפעולותיו היומיומיות ועל מנת להחזיר את חובותיו למדינה. על-פי ההערכות, אם לא יוזרם כסף בחודש הקרוב, הערוץ עלול לעמוד בפני סגירה.

בערוץ סירבו למסור כל פרט או להתייחס לידיעה.