נתניהו בירך את גרוניס: "מערכת המשפט משמשת אור לגויים"

ראש הממשלה בישיבת הממשלה: "אמרתי לגרוניס שאנחנו מחויבים לחיזוקו של בית המשפט העליון ולשמירה על עצמאותו כנדבך יסוד בדמוקרטיה הישראלית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר בסוף השבוע לשופט בית המשפט העליון אשר גרוניס, ובירך אותו על בחירתו לנשיא הבא של בית המשפט העליון. זאת, בעקבות החלטת הוועדה לבחירת שופטים מיום שישי למנות את גרוניס לנשיא העליון לאחר פרישתה של הנשיאה המכהנת, דורית ביניש.

בישיבת הממשלה המתקיימת הבוקר (א') אמר נתניהו כי "ביום שישי הושלם תהליך מינויו של השופט גרוניס לנשיא בית המשפט העליון. צלצלתי אליו ובירכתי אותו בשמי ובשם הממשלה כולה. אמרתי לו שאנחנו מחויבים לחיזוקו של בית המשפט העליון ולשמירה על עצמאותו כנדבך יסוד בדמוקרטיה הישראלית. יש לנו מערכת משפט למופת המשמשת אור לגויים. כשאנחנו רואים מה קורה אצל הגויים מסביבנו אנחנו יכולים לראות איזה אור יקרות היא מפיצה, ואני חושב שיש לנו במה להתברך".

נתניהו גם בירך בפתח ישיבת הממשלה על סיום השביתה. "אני מברך את שטייניץ ועיני שהגיעו להסכם חשוב שמשפר עד מאוד את תנאי העסקתם של עובדי הקבלן, זה דבר שאנחנו גאים בו. גם במשרדי עשינו מאמצים פרסונלים כדי לתת השוואת תנאים וזה מהדהד אצל כל הישראלים", אמר ראש הממשלה.