ה"דולפין" קוצץ: השותפויות חתכו את כמויות הגז בכ-85%

ב"לוויתן" אין שינוי משמעותי לעומת ההערכות הקודמות ■ "השותפות בוחנות כיום חלופות שונות למסחור הגז, ובכלל זה את האפשרות לייצוא הגז ומכירתו בשוק הבינלאומי"

השותפות בפרוייקט "לוויתן" פרסמו היום הערכות מעודכנות לגבי כמויות הגז הטבעי שנמצאו ב"לוויתן 3". בשורה התחתונה: אין שינוי משמעותי לעומת ההערכות הקודמות. כלומר, מדובר ברזרבות של כ-17 TCF (טריליון רגל מעוקב) במאגר הגז (לפי האומדן הטוב ביותר).

בפרוייקט לוויתן שותפות נובל אנרג'י עם 39.66%, רציו עם 15%, דלק קידוחים ואבנר (22.25% כל אחת).

קידוח "לוויתן 3" החל בחודש יוני במרחק של קילומטר מקידוח "לוויתן 2" שננטש. הקידוח נועד לאפשר להעריך במדויק את גודלו של מאגר הגז שהתגלה ב"לוויתן" בסוף 2010. את שני הקידוחים ביצעה אסדת הקידוח פרייד של חברת נורת' אמריקה, שעלות חכירתה הכוללת נאמדת בחצי מיליון דולר ליום לערך.

השותפות מציינות בדיווח מהיום כי "לאור ההיקף המשמעותי המוערך של המשאבים המותנים של גז טבעי במאגר לוויתן, השוק הפוטנציאלי העיקרי למשאבים אלו הינו השוק הבינלאומי. לפיכך, בוחנת כיום השותפות חלופות שונות למסחור הגז, ובכלל זה את האפשרות לייצוא הגז ומכירתו בשוק הבינלאומי".

השותפות מדגישות כי "לכל חלופת פיתוח לוח זמנים ועלויות הקמה והפעלה שונים בתכלית, ועל כן עד אשר תבחר החלופה המועדפת לא ניתן להעריך באופן סביר את לוחות הזמנים ותקציב הפיתוח של המאגר".

במקביל, חתכו השותפות בפרוייקט "דולפין" (אותן שותפות ובאותם אחוזי בעלות) את ההערכות מ-550 BCF לכ-82 BCF בלבד (לפי האומדן הטוב ביותר). השותפות מציינות כי בשלב זה לא ניתן לקבוע לוח זמנים משוער לגיבוש ו/או לביצוע תכנית פיתוח למאגר דולפין 1, וזאת עד אשר תושלם בחינת תכניות הפיתוח האפשריות של מאגרים סמוכים ואפשרות ההשתלבות של תכנית הפיתוח של מאגר דולפין 1 איתן.

"יצוין כי פיתוח של מאגר דולפין 1 עשוי להשתלב עם תכנית הפיתוח של מאגר לוויתן, המרוחק כ-30 ק"מ צפון מערבית ממאגר דולפין 1, או עשוי להשתלב כחלק משלב עתידי בפיתוח מאגר תמר".