מנהיג אל-קאעידה: תומכים במורדים במשטר בסוריה

יורשו של בן-לאדן, איימן א-זוואהרי, פירסם קלטת לגבי מלחמת האזרחים בסוריה

מנהיג אל-קאעידה, איימן א-זוואהרי, אמר היום (א') בקלטת וידאו חדשה כי ארגונו תומך במורדים בסוריה. בקלטת הוא האשים את המשטר בדמשק בפשעים נגד האזרחים ושיבח את המתנגדים לנשיא, בשאר אסד. בסרטון שכותרתו, "קדימה, אריות סוריה", קורא מחליפו של אוסמה בן-לאדן, למפגינים שלא להצטרף למדינות המערב או למדינות הליגה הערבית.

בקלטת, שאורכה שמונה דקות, קרא א-זוואהרי למוסלמים בטורקיה, עיראק, לבנון וירדן לבוא לעזרת המורדים בסוריה. "סוריה הפצועה עדיין מדממת יום אחר יום, בעוד הקצב, בנו של הקצב, בשאר בן חאפז, לא נרתע לעצור", אמר מנהיג אל-קאעידה כשהוא לבוש טורבן לבן ויושב על רקע של מסך ירוק. "אך ההתנגדות של אנשינו בסוריה למרות הכאב, ההקרבה ושפיכות הדמים, תגדל ותחריף".

מנהיג אל-קאעידה התייחס לתמיכת המערב והליגה הערבית במורדים. "אנשינו בסוריה לא סומכים על המערב או על ארה"ב, הממשלות הערביות וטורקיה", אמר א-זוואהרי. "אתם יודעים הכי טוב מה הם מתכננים נגדכם. אנשינו בסוריה לא סומכים על הליגה הערבית ועל הממשלות המושחתות שתומכות בה".

עוד אמר א-זוואהרי: "אם אנחנו חפצים בחירות, אנחנו חייבים לשחרר אותם מהמשטר הזה. אם אנחנו חפצים בצדק, אנחנו חייבים להתנקם בהם. המשיכו במרד ובזעם שלכם, אל תקבלו דבר, מלבד ממשלות עצמאיות שמפגינות כבוד כלפיכם".

בשבוע הבא ידונו שרי החוץ של הליגה הערבית בשיגור משלחת משותפת לארגון הערבי ולאו"ם לסוריה. זאת, לאחר שהמשלחת הערבית הקודמת נכשלה בתפקידה לשים סוף לאלימות המשטר בדמשק ולמלחמת האזרחים המתחוללת במדינה, שגבתה עד כה את חייהם של לפחות 7,000 בני-אדם.

פרס של 25 מיליון דולר

א-זוואהרי (60) הוא בן למשפחה מצרית מהמעמד הבינוני-גבוה. סבו היה האימאם הגדול של אוניברסיטת אל-אזהר, המוסד הדתי החשוב ביותר בעולם הסוני. הפרס שהוצע בעבור ראשו הוא 25 מיליון דולר.

א-זוואהרי הוא רופא במקצועו ונחשב במשך שנים למוח הרוחני שמאחורי אל-קאעידה, ולדמות מפתח מאחורי פיגועי ה-11 בספטמבר בארה"ב. כמה חודשים לאחר פלישת ארה"ב לאפגניסטן, איבד את אשתו ושלוש בנותיו בהפצצות על קנדהאר. הוא תפס את הפיקוד על ארגון הטרור לאחר חיסולו של בן-לאדן בפקיסטאן בידי ארה"ב במאי אשתקד.