מצגת תמונות: הבית של אלי טביב ודנה אשכנזי באפקה

"יצרנו כאן, במרכז העיר, חלקת אלוהים קטנה. מצד אחד זו תל אביב, ומנגד יש הרגשת רוגע וניתוק. כשאנחנו רוצים להתנתק - אני פשוט סוגרת וילונות"

אלי טביב, איש עסקים והבעלים של הפועל תל אביב כדורגל, מתגורר באפקה בתל אביב, עם אשתו דנה אשכנזי, בעלת רשת חנויות אופנה. מגזין "ליידי גלובס" הוזמן לסיור מצולם בביתם של השניים.

הבית: בן 15 שנה, פינתי, מוקף בגינה פורחת. החללים פתוחים, ומחדר השינה ניתן להשקיף אל הסלון. קומת הכניסה מחולקת לכמה חללים - סלון, פינת טלוויזיה, חדר אוכל ושני מטבחים (האחד לבישול כבד והשני ייצוגי יותר וצמוד לחדר האוכל). בקומת הביניים נמצאים חדר ההלבשה של דנה וחדר הילדה, ובקומה העליונה חדר שינה מרווח.

עיצוב הבית: "תוכנן על ידי האדריכל מיקי הורוביץ. אני עשיתי את עיצוב הפנים וההלבשה. היה חשוב לי לשמור על קווים נקיים, ויחד עם זאת שיהיה חמים, ביתי ונעים. בית שגרים בו".

הקו העיצובי: "אני אוהבת צבע לבן וצבעים טבעיים, וחומרים חמים כמו עץ. זה היה הבסיס, ומאז אני מוסיפה פריטים".

איכות חיים: "יצרנו כאן, במרכז העיר, חלקת אלוהים קטנה. מצד אחד זו תל אביב, ומנגד יש הרגשת רוגע וניתוק. אנחנו אוהבים את התקרות הגבוהות ואת החלל המרכזי הפתוח, שמעניק תחושה כללית של מרחב. את הבית מקיפה גינה וחלונות גדולים פונים אליה, כי היה חשוב לי ליצור אווירת גן. כשאנחנו רוצים להתנתק - אני פשוט סוגרת וילונות".

לא הייתי מכניסה הביתה: "רהיטי זכוכית. אני גם לא אוהבת משטחי נירוסטה במטבח. זכוכית ונירוסטה הם חומרים קרים, ואני תמיד מעדיפה חומר פשוט, חם, כמו עץ".

הפריט האהוב עליי: "שולחן הסלון שרכשנו בקסטיאל. זהו שולחן בן 50 שנה, במראה משומש. וגם שולחן האוכל שנקנה בפנטהאוז - עשוי מעץ כמו שאני אוהבת".

הפריט הכי יקר ללבי: "הספה החומה שמלווה אותי מאז שאני זוכרת את עצמי. אני מרפדת אותה בכל פעם מחדש ונלחמת עליה. היא עברה איתי כבר ארבעה בתים. תכננתי את הספה אצל נגר פרטי, כשאני אחראית לעיצוב הכללי שלה. אחר כך לקחתי אותה לרפד מיוחד. היא נוחה כי היא עמוקה ואפשר להשתרע עליה בנוחיות אדירה. וכמובן שהפריטים האהובים עליי הם הציורים שציירתי, שהם חלק בלתי נפרד ממני".

הרכישה הכי מעניינת: "מסגרות מחוברות שקניתי בזלצבורג, כשהיינו ממש לאחרונה עם קבוצת הפועל באוסטריה".

ממה האורחים הכי מתלהבים: "מהזולה בגינה שבחוץ. במזג האוויר בארץ אפשר לשבת בחוץ כמעט כל השנה, ואנחנו מארחים הרבה. כאן גם מותר לעשן, ובכלל זו פינה נוחה ונעימה".

פריטים שהייתי לוקחת איתי הלאה: "את הציורים שלי, הספה החומה שממנה אני לא נפרדת, שולחן האוכל, פינת הזולה וכוסות שמפניה במהדורה מוגבלת שנרכשו בפריז".

מה הייתי משנה בבית: "הייתי עושה דק בחוץ ופרקט בבית ובמטבח".