"אני אוהבת סקס וכסף - והרבה. אז ח"כ זוארץ תחליט על הגוף שלי?"

ענת (שם בדוי) התראיינה לגבי גזית ברדיו 103FM והסבירה מדוע היא מתנגדת בתוקף להצעת החוק של ח"כ אורית זוארץ להעניש את מי שמשתמש בשירותי זנות

הצעת החוק של ח"כ אורית זוארץ להטיל אחריות פלילית למי שרכש שירותי זנות מעוררת דיון ציבורי נוקב בנושא. ועדת השרים לענייני חקיקה של הכנסת החליטה אתמול (א') לתמוך בהצעה, שתעלה לקריאה טרומית בכנסת בהמשך השבוע. אך מתברר שלא כל היצאניות, שהצעת החוק נועדה עבורן ולמענן, מתלהבות ממנה.

"אני לא אוהבת את הצעת החוק הזו", אמרה היום ענת (שם בדוי), נערת ליווי, בראיון לגבי גזית ברדיו 103FM. "אם מדובר על שוויון זכויות וזכותה של האישה על גופה, אז זכותי על גופי. מי היא אורית זוארץ שתגיד לי מה לעשות עם הגוף שלי?"

לפי ההצעה, תוטל אחריות פלילית על מי שרוכש שרותי זנות - וניתן יהיה להטיל מאסר של חצי שנה על מי שרכש שרותי זנות, או, במקרה של הרשעה ראשונה, לחייב אותו להשתתף בסדנה בה יצאניות לשעבר מספרות על עברן.

ואולם, ענת מסבירה כי יש נשים שנמצאות במעגל הזנות מתוך בחירה ולא סובלות: "אני לא פוסלת את ההצעה לגבי נשים מסוימות, אבל לא כולן. בנשים מסוימות יש לטפל, אבל לא באמצעות הענשת הלקוחות ולקיחת הפרנסה היחידה שיש להן כרגע. שידאגו להן לפרנסה. לרובן יש ילדים, והן צריכות לשים לחם על השולחן".

ענת הסבירה כי היא בשנות ה-40 לחייה, כלומר לא צעירה שנפלטה ממסגרות ונקלעה למצב קשה, וכי יש לה גם עבודה בתחום האקדמי. היא הסבירה מדוע היא בוחרת גם לעסוק בזנות: "אני אוהבת סקס. זה טעם החיים. אני אוהבת לעשות סקס עם פרטנרים שונים. אני לא רוצה לקום בבוקר ולהכין כוס קפה לאיזה גבר. רוצה לעשות סקס עם כמה שיותר אנשים וגם נהנית מאוד מהכסף. זה משפר לי את החיים, משפר לילדים שלי את החיים".

לדברי ענת, היא אינה חריגה, כיוון שישנן נשים נוספות כמוה: "אני לא היחידה. יש עוד נשים שעובדות בעבודות מסודרות ומשלימות הכנסה או משלימות הנאה. אני מכירה עוד 8-10 נשים כאלה".