עיריית ת"א תובעת 193 אלף ש' מאיציק זוהר על דוחות חניה

זאת בגין 429 דוחות חניה ■ מתוך התביעה: במאי 2007 הגיע זוהר למשרדי העירייה ומסר 12 צ'קים על חלק מהחוב - "אך הצ'קים חזרו"

עיריית תל-אביב תובעת מפרשן הכדורגל ושחקן העבר איציק זוהר כ-193 אלף שקל בגין 429 דוחות חניה שלא שולמו. על-פי התביעה שהוגשה היום (ב') לבית משפט השלום בהרצליה, הדוחות נרשמו לזוהר בין השנים 2003-2010.

בתביעה, שהוגשה באמצעות משרד עורכי הדין שרקון, בן-עמי, רוזנבוים, אשר ושות', המייצג את עיריית תל-אביב, נטען כי זוהר ביצע את העבירות באמצעות 14 רכבים שונים, אשר רק 4 מהם היו רשומים על שמו. 10 רכבים אחרים, נטען בתביעה, היו בבעלות חברות השכרה שונות או של אנשים פרטיים אחרים.

לטענת עיריית תל-אביב, במהלך השנים כמעט ולא היה ניתן לאתר את זוהר, אשר החליף כתובות, אולם למרות זאת נשלחו אליו הודעות תשלום קנס בדואר רשום החל משנת 2003 ועד 2010. רובן המכריע של ההודעות חזרו בדואר בציון: "לא נדרש", "העתיק מגוריו" או "מען בלתי ידוע".

על-פי כתב התביעה, כל ניסיונות העירייה לבצע פעולות גבייה נגד זוהר - כגון עיקול מטלטלין, עיקול חשבונות בנק, עיקול רכב - לא צלחו, בין היתר מאחר שלא ניתן היה לאתר אותו ומאחר שלא קיימים נכסים וכספים על שמו. בנוסף, טוענת העירייה, בחשבונותו הבנק של זוהר לא הייתה קיימת יתרת זכות.

העירייה טוענת כי אין התיישנות על הדוחות, מהסיבה שלא חלפו 3 שנים בין פעולת הגבייה השונות אשר ביצעה.

מהתביעה עולה עוד כי בחודש מאי 2007, ככל הנראה בעקבות נקיטת הליך גבייה כנגד זוהר, הוא הגיע אל משרדי העירייה ומסר 12 צ'קים לתשלום חלק מהחוב שהיה אז, "אולם הצ'קים שנתן חזרו כיוון שהיו ללא כיסוי", נטען בתביעה.

העירייה טוענת כאמור כי כל ניסיונות הגבייה שלה העלו חרס, בין היתר מאחר שלא ניתן היה לאתר את זוהר, והעירייה נאלצה לשכור את שירותיהם של חברות חקירות פרטיות כדי לאתר אותו. ב-8 במארס, נטען, אותר זוהר על-ידי חברת חקירות בכתובת ברחוב ש"י עגנון בתל-אביב, ובוצע עיקול בביתו. ואולם, כאשר ניסתה העירייה לבצע עיקול נוסף, היא נתקלה בהתנגדות וסירבו לפתוח את הדלת.

עורכי הדין טוענים כי בטרם הגשת התביעה ניסתה העירייה להמציא לזוהר מכתב התראה אל כתובתו הרשומה במשרד הפנים, אך זוהר שוב לא אותר בכתובת זו. רק לאחר ביצוע חקירה נוספת על-ידי חברת חקירות פרטית מטעם העירייה, אותרה כתובתו החדשה של זוהר ברחוב אורי צבי גרינברג בתל-אביב, ונשלח אליו מכתב התראה נוסף, אולם גם מכתב זה חזר בציון "לא נדרש".

"הנה כי כן, חרף כל מאמציה של התובעת באיתור הנתבע וניסיונותיה כי הנתבע יסדיר את חובו, הנתבע המשיך בהתנהלותו ולא נדרש לקחת את מכתב ההתראה מהדואר. לאור האמור ולאור התנהלות הנתבע, ומאחר שכל ניסיונותיה של התובעת לגביית החוב העלו חרס, לא נותרה בידי התובעת ברירה אלא להגיש את התובענה דנן", נאמר בכתב התביעה.

העבירות אותן ביצע זוהר, לטענת העירייה, מוגדרות כ"עבירות חמורות". כך למשל, מרבית הדוחות ניתנו עקב חניה על המדרכה, חניה בתחנת אוטובוס, במקום בו קיים תמרור "אין עצירה", חניה בתוך צומת, חניה במקום להורדת נוסעים, חניה כפולה וכו'.

"הנתבע עושה דין לעצמו, כאשר הוא חונה היכן שחפץ, תוך פגיעה בסדר הציבורי, העולה אף כדי סכנת הציבור, תוך זלזול בחוק ובציבור", נכתב בתביעה.

זוהר: לא פנו אליי

איציק זוהר מסר בתגובה: "לא קיבלתי שום פנייה מעיריית תל-אביב בשנים האחרונות על שום סכום שהוא. לצערי, העירייה בוחרת לנהל את ענייניה בתקשורת על הגב שלי, וזה רק מעיד עליה. בית המשפט יכריע ויקבע כי התביעה מופרכת. העובדה ש'גלובס' איתר אותי תוך שתי דקות כדי לקבל תגובה מעידה שגם עיריית תל-אביב, אם הייתה רוצה, הייתה יכולה למצוא אותי".