אלקו בוחנת הנפקה פרטית בהיקף 40 מיליון שקל

בתוך כך חברת הנדל"ן אמות, מקבוצת אלוני חץ, הודיעה כי גייסה כ-36 מיליון שקל משלושה משקיעים מוסדיים

יותר ויותר חברות מבצעות לאחרונה הנפקות אג"ח פרטיות למשקיעים מוסדיים. היום הייתה זו חברת הנדל"ן אמות שדיווחה על הנפקה פרטית, ול"גלובס" נודע כי גם אלקו בוחנת גיוס חוב בצורה דומה.

אמות, שבשליטת נתן חץ ומשפחת ורטהיים, ביצעה הקצאה פרטית לשלושה משקיעים מוסדיים. אמות הקצתה 31.5 מיליון ע.נ של אגרות חוב מסדרה ג' שלה, בהיקף של 35.6 מיליון שקל. סדרה ג', שהיקפה כ-540 מיליון שקל, עומדת לפירעון בשמונה תשלומים שווים של 12.5% מהקרן, בין השנים 2013-2020 בריבית שנתית של 3.4%.

כאמור, גם אלקו החזקות שבשליטת גרשון זלקינד מעוניינת לגייס אג"ח פרטיות, בהיקף דומה לזו של אמות. אלקו נמצאת במו"מ מול שני גופים מוסדיים, אך טרם נתקבלה החלטה אם הגיוס יצא לפועל.

באחרונה הודיעה אלקו, שפועלת בתחומי הנדל"ן בארץ ובחו"ל, המזגנים ומוצרי הצריכה, כי היא משנה את המדיניות החשבונאית שלה משיטת האיחוד היחסי לשיטת השווי המאזני. השפעת השינוי על דוחותיה תתבטא בהפחתת היקף המאזן בכ-2.8 מיליארד שקל, בהקטנת הגירעון בהונה החוזר בכמיליארד שקל ובהקטנת ההכנסות וההפסד בכ-400 ובכ-8 מיליון שקל, בהתאמה.

לאלקו סדרת אג"ח פרטית אחת בהיקף של כ-150 מיליון שקל. בדוח הדירוג האחרון של S&P מעלות מציינת חברת הדירוג כי "דירוג החברה מושפע בעיקר ממיצובה המוביל של אלקו בתחום השירותים למבנים ותשתיות ושיווק מוצרים חשמליים. שתי הפעילויות העיקריות של הקבוצה מייצרות תזרימי מזומנים חופשיים". עם זאת ציינו במעלות כי "מבנה ההון הממונף של אלקו הוא תוצאה של מה שאנו מעריכים כמדיניות פיננסית אגרסיבית, שבאה לידי ביטוי בעיקר ברכישות נדל"ן במינוף גבוה".

כיום חברות רבות בוחרות לבצע גיוסי חוב לא ציבוריים, לעיתים אף מדובר בחברות שיש להן תשקיף מדף בתוקף לגיוס אג"ח. גם החתמים שמבצעים את הגיוס מעדיפים את העסקאות הפרטיות, כיוון שלרוב הם מובילים אותן באופן בלעדי, לעומת הנפקות ציבוריות בהן יש כמה חתמים שמבצעים את הפצת ניירות הערך וחולקים את עמלת ההפצה.