מודי'ס מקלקלת: מורידה דירוג לאיטליה, ספרד ופורטוגל

בנוסף, החברה הזהירה את בריטניה אוסטריה וצרפת כי הן עלולות לאבד את דירוג האשראי המושלם שלהן ■ "אנחנו חייבים להפחית את הגרעון התקציבי שלנו, כפי שהבטחנו בעבר", הגיב שר האוצר הבריטי ג'ורג' אוסברן להודעתה של מודיס

לאחר שהסנטימנט החיובי השתלט על השווקים אמש (ב'), בעקבות אישור תוכניות הצנע היווניות, חברת דירוג האשראי מודי'ס דאגה לקלקל את האווירה ולהזכיר לשווקים כי המשבר עדיין קיים, זאת לאחר שהודיעה אמש כי היא מורידה את דירוג האשראי של איטליה, פורטוגל, ספרד סלובקיה וסלובניה.

בנוסף מודיס הזהירה את בריטניה אוסטריה וצרפת כי היא עלולה להוריד את דירוג האשראי המושלם שלהן (AAA) במידה והן לא יינקטו בצעדים מיידיים לריסון החוב התופח שלהן והיא אף הורידה את תחזית דירוג האשראי של השלושה לשלילית. "המדינות סובלות מלחצי אשראי רבים שעלולים להשפיע באופן שלילי על המאזנים שלהם", נימקו בחברה. יחד עם זאת חברת הדירוג השאירה הפעם את דירוג האשראי המושלם שלהן.

דירוג האשראי של איטליה ומלטה הורד ברמה אחת מ-A2 ל-A3 והתחזית שלה נותרה שלילית לגבי שתי המדינות. גם הדירוג של פורטוגל הורד ברמה אחת מ-BA2 ל-BA3 והיא הוזהרה כי עלולות להיות הורדות דירוג נוספות בעתיד. דירוג האשראי של ספרד הורד בשתי רמות מ-A1 ל-A3.

"אנחנו חייבים להפחית את הגרעון התקציבי שלנו, כפי שהבטחנו בעבר", הגיב שר האוצר הבריטי ג'ורג' אוסברן להודעתה של מודיס."זוהי הוכחה שבריטניה אינה יכולה לחמוק מהמשבר הגלובלי ולדלג מעל משבר החובות".

הודעתה של מודי'ס הייתה צפויה, שכן לפי מספר חודשים החברה הזהירה את אותן מדינות כי היא עלולה להוריד את דירוג האשראי שלהן. בנוסף, הורדת הדירוג הגיעה לאחר שלפני כחודש סוכנות דיורג האשראי S&P הורידה את דירוג האשראי המושלם של צרפת ואוסטריה וכן את דירוג האשראי של קרן החילוץ האירופית (EFSF).