איציק שמולי ושלמה בוחבוט הצטרפו ל"יש סיכוי"

התנועה בראשותו של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן גורסת כי יש לשנות את שיטת הממשל בישראל ■ לפי עיקרי התנועה: הגבלת מספר השרים ל-16, בחירות אזוריות וחיזוק מעמדו של רה"מ

לוועד המנהל של תנועת "יש סיכוי" לשינוי שיטת הממשל בישראל, הצטרפו שלמה בוחבוט, ראש מרכז השלטון המקומי בישראל ואיציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית. זאת, לאחר שהשניים השתתפו בכנס היסוד של תנועת "יש סיכוי" שנערך בשבוע שעבר בתל אביב, במהלכו הציג מאיר דגן, יו"ר התנועה, את עיקרי ההצעה בדבר שינוי שיטת הממשל בישראל.

תנועת "יש סיכוי", גורסת כי כדי לשנות את שיטת הממשל בישראל בצורה הנכונה ביותר, כך שהמערכת הפוליטית תבטא בצורה הטובה ביותר את חתך האוכלוסיה ולא תעניק זכויות יתר לקבוצות מיעוט שונות.

לפי עיקרי ההצעה של "יש סיכוי", המדינה צריכה לנקוט מספר צעדים כדי להביא לשינוי שיטת הממשל. אחד הצעדים הוא העלאת אחוז החסימה ל-3% בכדי לאפשר למפלגות המובילות את היכולת להנהיג קואליציות יציבות. צעד נוסף הוא ייצוב מעמדו של ראש הממשלה, באמצעות בחירת ראש המפלגה הגדולה ביותר לתפקיד, לתקופה של 4 שנים, כך שהדחתו תוכל להתבצע רק ברוב מיוחד של 61% מחברי הכנסת.

הצעה נוספת המתייחסת לגודלה של הממשלה, גורסת כי מספר השרים בממשלה יוגבל ל-16 בלבד. בנושף השרים יהיו מחוייבים להיות אנשי מקצוע שאינם מכהנים גם כחברי כנסת. מינוי השרים יתבצע על ידי רה"מ בכפוף לתהליך "שימוע ציבורי".

לגבי שיטת הבחירות, מציעים חברי התנועה לאמץ את שיטת הבחירות האזוריות ל-50% מהכנסת.

"הסטודנטים חייבים להיות חלק ממאבק חברתי חשוב וקריטי ליסודות של מדינת ישראל. המחאה החברתית שפרצה בקיץ האחרון, חיברה אנשים רבים באופן חבר תקדים למאבק חברתי. כל אחד התחבר למאבק ממצוקה פרטית שלו", אמר איציק שמולי, יו"ר אגודת הסטודנטים הארצית.

"חשוב שנזכיר לעצמנו שהמחאה היתה על השאלה כיצד תראה החברה הישראלית בעוד כמה שנים. חוק טל, הפערים החברתיים, עובדי קבלן - כל הנושאים הללו מדגימים איך הפער הולך וגדל בין ממשלות מכהנות לעם הבוחר בהן", דיברי שמולי.

שלמה בוחבוט, יו"ר מרכז השלטון המקומי אמר כי: "הממשל הישראלי הגיע לסוף הדרך. אני מתפלא על המפלגות - שנו את שיטת המפלגות. ראו את הרשויות שמנוהלות לתפארת ברמה המקצועית. היום אין יכולת לקבל החלטות בנושאים חברתיים. קבלת ההחלטות היום משותקת, הריבון במדינת ישראל הם פקידי האוצר".

במהלך כנס היסוד, שלומי צדקי, מנכ"ל התנועה הודיע כי תנועת "יש סיכוי" תשיק קמפיין ציבורי ופרסומי נרחב לשינוי שיטת הממשל, במטרה להציב את הנושא בראש סדר יום הציבורי לקראת הבחירות הקרובות.