אקסלנס על טבע: "המנכ"ל החדש צריך לפעול במהירות"

בבית ההשקעות מצמידים ל"מניית העם" המלצת "תשואת שוק" ומחיר יעד של 45 דולר ■ "לטבע רק עוד שנתיים-שלוש כדי לתקן את האסטרטגיה העסקית שלה"

בבית ההשקעות אקסלנס מתחילים לסקר היום (ג') את "מניית העם" טבע , לקראת פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של שנת 2011. בבית ההשקעות מצמידים לחברה המלצת "תשואת שוק" ומחיר יעד של 45 דולר למניה.

"טבע נסחרת במכפיל הנמוך ביותר בתעשייה", כותב האנליסט גלעד אלפר מבית ההשקעות. "אנו סבורים כי לפחות עד שההנהלה החדשה של טבע תנסח אסטרטגיה חדשה ומשכנעת, האתגרים הניצבים בפני החברה וכישלונה בהתמודדות עמם מצידים המכפיל הנמוך".

באקסלנס סבורים כי ביצועיה המאכזבים של המניה בשנה החולפת נובעים מאי-יכולתה להתמודד עם שלושה אתגרים מרכזיים: מקור ההכנסה העיקרי של החברה, תרופת הקופקסון, ניצבת בפני תחרות גנרית; השוק הגרני בארה"ב שצנח ב-2011 בגלל היעדר השקות בלעדיות; ושתי רכישותיה האחרונות של טבע "לא היו הדרך הטובה ביותר לשימוש בהון החברה".

בבית ההשקעות מבהירים כי ההכרזה על מינויו של מנכ"ל חדש לחברה, ג'רמי לוין, הינה "איתות ברור לכך שהדירקטוריון של החברה מודע לצורך בשינוי אסטרטגיה". זאת, כאשר לוין ציין את חשיבות השוק במזרח לטבע, ו"כבר עתה צפות שמועות ביחס לרכישה גדולה של טבע בהודו".

"לוין צריך לפעול במהירות", מציין אלפר. "תרופת קופקסון התורמת ל-42% מהרווח הנקי של החברה עלולה להתמודד עם תחרות קשה ב-2013, והתזרים השופע של טבע עלול להתדלדל".

לסיכומו של עניין, מציינים באקסלנס כי לחברה יש "רק עוד שנתיים-שלוש של גישה קלה יחסית למשאבים פיננסיים" כדי לתקן את האסטרטגיה העסקית שלה.