מכת מדינה: גם עובדי דואר ישראל הכריזו על סכסוך עבודה

הסיבה, לפי העובדים: "החלטות חד-צדדיות" שמשמעותן הפרטת הדואר

אחרי השביתה הכללית ובשיא השיבושים ברכבת - גם עובדי דואר ישראל מכריזים על סכסוך עבודה. הסיבה, לפי העובדים: "ההחלטה החד-צדדית לתת גישה, לבעלי היתרים, למרכזי החלוקה של חברת הדואר שבאמצעותם מתבצעת חלוקת הדואר לבתי הנמענים".

לדברי העובדים, גם ההחלטה שלא להפעיל את מכונות המיון בירושלים הינה עילה לשביתה, כייון שהמהלך יוביל לפיטורי עובדים ולפגיעה בתנאי העובדים שיישארו, כמו גם להתארכות התורים ופגיעה בלקוחות. בהסתדרות טוענים כי משמעות ההחלטות האמורות הינה הפרטה, ולכן סכסוך העבודה.

"בוועד העובדים מזהירים כי כל המהלכים הללו הם בכוונה ישירה להפריט את דואר ישראל, לפגוע בזכויות העובדים - וכל זאת תחת כסות של התייעלות ושירות לאזרחים", נכתב בהודעה שהוציא ועד העובדים היום (ג') לתקשורת. "משמעות הכרזת הסכסוך היא שבתום תקופת הצינון יוכלו 7,000 עובדי דואר ישראל לפתוח בצעדים ארגוניים".

יו"ר ועד עובדי דואר ישראל שמעון פרג'ון הוסיף כי בכוונת העובדים להיאבק "באופן נחרץ נגד כל ניסיון הפרטה ופיטורי עובדים. בשם קידום התחרות אפשרו לחברות הגדולות במשק לקבל שירותי דואר מחברות המתחרות בדואר ישראל, וזאת כאשר מחירי הדואר קבועים ומפוקחים ולדואר לא ניתת האפשרות להוריד מחירים ולהשתתף בתחרות. את המחיר ישלמו העובדים. זה אבסורד שדואר ישראל, שהיא חברה ציבורית, תישא על גבה חברות פרטיות. הציבור יפסיד, בעלי ההון ירוויחו. אנו קוראים לדרגים הבכירים ביותר להתערב ולדאוג לביטחונם התעסוקתי של עובדי דואר ישראל. נצא למאבק נחרץ".