"העבירו 30% מההחזקות במניות לחו"ל, טבע שווה 55 ד'"

קובי נימקובסקי, מנכל בית ההשקעות אלומות ספרינט, בשיחה עם "גלובס": "יש דווקא הזדמנות באג"חים הארוכים בישראל, להיות בחלק הארוך של העקום"

הבורסות בחו"ל, בשווקים המפותחים וגם המתפתחים, ביצעו מהלך עליות בשבועות האחרונים ואילו שוק המניות המקומי לא מצליח להתנער מהנמנום המתמשך אליו נכנס לפני כמה חודשים. מחזורי המסחר עדיין נמוכים, הציבור הרחב בחוץ וגם המשקיעים המוסדיים, עושה רושם, מתעניינים הרבה יותר בהשקעות בבורסות בחו"ל, בעיקר בוול סטריט.

קובי נימקובסקי, מנכל בית ההשקעות אלומות ספרינט, אומר בשיחה עם "גלובס" כי "גם אנחנו כמו הרבה אחרים הסטנו לחו"ל השקעות, זה היה בעיקר נושא של פיזורי סיכונים, בעיקר אחרי שהתחיל הסיפור עם מצרים. גם ראינו בחו"ל הזדמנויות, אנחנו משקיעים ספציפית במניות. העברו 30% מהאחזקות במניות לחו"ל".

- אז כדאי למשקיעים הפרטיים לפעול בצורה דומה?

"בחלק של המניות, מתוך 100% סביב 25% להעביר לחו"ל זה בסדר. אנחנו בעיקר העברנו למניות ב-S&P 500 או תעודות סל".

- אז השיקול העיקרי הוא לא כלכלי?

"כשמסתכלים רק על המאקרו אז הכלכלה הישראלית נראית יותר טוב מהכלכלה האמריקנית. אבל כשעושים השקעות ישירות אז פתאום רואים חברות ענקיות שפועלות גם בשווקים המתפתחים שנסחרות במחירים אטרקטיביים. אם למשל סיסקו פועלת בסין אז מי שמשקיע בסיסקו יהנה מזה".

- איך אתם מסתכלים על המאקרו בארץ?

"אנחנו מעריכים שמדד המחירים לצרכן יעלה ב-2.5% עד 3% ב-12 החודשים הקרובים. ייתכן שאף יותר מ-3% בעיקר על רקע עלייה צפויה במחירי הסחורות שיכולה להשפיע על החשמל. הציפיה שמדד הנדל"ן ישפיע על המחירים היא מוגזמת. אני לא חושב שתהיה ירידת מחירים דרמטית באיזור המרכז".

"כולם היום יושבים על הגדר ואז חלקם הגדול צריך לשכור וזה ישפיע על מחירי השכירות. מצוקת האשראי גם תשפיע על ההיצע שצפוי לרדת בצורה דרמטית וזה יעצור את הירידה במחירים".

- מה לגבי הצמיחה?

"צמיחה של 2.5% עד 3% שמעריכים בבנק ישראל ובאוצר היא סבירה למשק הישראלי ואפשר להסתמך על זה".

- מה יהיה עם הריבית?

"כל עוד רמת הריבית תישאר אפסית בארה"ב, ואירופה יבשת אבודה ל-5 שנים לפחות, הריבית כאן לא צפויה לעלות בצורה משמעותית. יש בארה"ב סימנים ראשונים של התאוששות אבל הריבית שם לא תעלה לפני סוף 2013, ברננקי ירצה להיות בטוח שהמשק יוצא למחזור צמיחה ברור ובר קיימא".

"יוצא מכך שמאוד מעניין להשקיע היום בחלק הארוך של אגרות החוב, כלומר אלה שהמח"מ גבוה. זה בניגוד למגמה בשוק היום, של לקצר את המח"מ. אני חושב שיש דווקא הזדמנות באג"חים הארוכים בישראל, להיות בחלק הארוך של העקום. אם רק עוד שנה וחצי יתחיל תהליך של העלאת ריבית אז אפשר להנות מזה וזה יכול להיות משמעותי".

- מה לגבי מניות?

"כששני הבנקים הגדולים, פועלים ולאומי , נמצאים מתחת ל-0.8 על ההון העצמי זו לא טעות לקנות אותם לטווח הבינוני והארוך. מעבר לזה, חלק מסקטור הבנקאות בארה"ב מאוד מעניין, יש לנו פוזיציה גדולה יחסית במניות וולס פארגו".

- טבע מפרסמת דוחות מחר.

"לגבי טבע, בטווח הארוך הערכה שלנו הנייר שווה כ-55 דולר בהנחה שהקופקסון יתכנס לאפס במהלך 2014. אבל כמובן שהדוחות יכולים להפתיע לכאן או לשם. מי שמשקיע דפנסיבי, למרות הרגולציה והקופקסון, שאר הפעילויות בסדר, אז זה עוד נייר שנמצא ברמה אטרקטיבית".

- איזה עוד מניות נראות אטרקטיביות?

"באיירפורט סיטי יש לדעתנו אפסייד של 30% לפחות, היא צריכה להסחר בהון העצמי לפחות".

"בחברת דלתא הציגו היום דוחות טובים והייתה מצגת מאוד אופטימית והמניה מגיבה היום בחיוב, עולה בחדות במחזור גבוה מאוד, כך שאולי גם כאן יש פוטנציאל".