הפסד מצטבר של חצי מיליארד ש', והמנכ"לית זוכה לבונוס

יעל מילר, מנכ"לית אנגל משאבים, תקבל את המענק בסך 600 אלף שקל, לאחר שהושלם הסדר שבו ויתרו מחזיקי האג"ח על כ-50% מהחוב ■ מילר: "בזכותי ובזכות ההנהלה הנושים מקבלים משהו"

חברת אנגל משאבים דיווחה היום (ג') על כוונתה להעניק בונוס של 600 אלף שקל למנכ"לית, יעל מילר. מילר משמשת בתפקידה הנוכחי מאז ינואר 2008, תקופה שבה צברה חברת הנדל"ן, הפועלת בעיקר במזרח אירופה, הפסדים של יותר מחצי מיליארד שקל.

לבונוס הנאה תזכה מילר, העובדת בחברה מאז אוגוסט 1993 (אז הייתה סטודנטית לכלכלה באוניברסיטת חיפה) "בגין השלמת המהלך להכנסת משקיע לחברה אגב הסדר נושים", לשון הודעת החברה לבורסה. מילר עצמה אמרה היום ל"גלובס": "עשינו עבודה מדהימה והצלחנו להציל את החברה, אז מגיע מענק".

אנגל משאבים היוותה חלק מקבוצת אזורים של שעיה בוימלגרין, שעסקיה נקלעו לקשיים בשנת 2009. בחודש נובמבר נחתם הסדר חוב בחברה, שבמסגרתו הפכה משפחת מוריס מאנגליה לבעלת השליטה (מחזיקה 53% מהמניות). מניית החברה נסחרת כיום ברשימת השימור לפי שווי שוק של 12 מיליון שקל בלבד, כך שהבונוס אשר לו תזכה מילר מהווה כ-5% משווי החברה.

מילר אמרה היום: "בזכותי ובזכות ההנהלה - הנושים מקבלים משהו, אחרת החברה הייתה הולכת לפירוק.

לא נטשנו אותה כמו שאזורים עשתה, אלא נשארנו בתקופה קשה והצלנו למען מחזיקי האג"ח". במסגרת ההסדר נאלצו מחזיקי האג"ח של אנגל משאבים לוותר על כ-50% מהחוב, שעמד על כרבע מיליארד שקל.

אנגל משאבים הייתה בעבר חלק מקבוצת לגנא של הקבלן יעקב אנגל, אשר נרכשה על-ידי אזורים בשיאה של תקופת הגאות בשווקים, לפי שווי של 600 מיליון שקל. אלא שהמשבר הקשה במזרח אירופה פגע קשות בעסקי קבוצה, שנשאה על גבה התחייבויות ענק של מיליארדי שקלים, והוביל אותה להציג הפסדי עתק ולהיקלע להסדרי חוב גדולים.

מילר (43) התחילה לעבוד באנגל משאבים כמנהלת לקוחות, בשנת 2002 מונתה למנהלת הכספים ובשנת 2008 לתפקיד מנכ"לית קבוצת לגנא כולה (במקביל לתפקיד דומה בחברה הבת אנגל משאבים, תפקיד שבו היא נושאת עד היום). בשנים 2008-2010 הסתכמה עלות שכרה בכ-3.5 מיליון שקל.

בהודעת החברה לבורסה נמסר, כי "באישור המענק התחשבו הדירקטוריון וועדת הביקורת בתרומתה האישית של המנכ"לית לשימור החברה ונכסיה, למרות המשבר ולמרות ניסיונות של נושים מסוימים להכניס את החברה להקפאת הליכים, והובילה את החברה לפתרון מוצלח של המשבר".