צביקה פיק נבחר כשגריר מטעם ארגון וראייטי העולמי

במסגרת מעמדו החדש אמור פיק לגייס אמנים מהארץ ומהעולם לפעילות למען וראייטי ■ "צביקה פיק מצטרף למסורת מפוארת של אמנים שתרמו למלאכת הקודש של וראייטי"

הזמר-מלחין צביקה פיק נבחר כשגריר רצון טוב מטעם ארגון וראייטי העולמי, והוא הישראלי השני שיכהן בתפקיד מאז השחקן חיים טופול. במסגרת מעמדו החדש אמור פיק לגייס אמנים מהארץ ומהעולם לפעילות למען וראייטי, כולל אירועי התנדבות לאיסוף כספים למען העמותה ומופעי צדקה למען ילדים נזקקים. פעילותה של עמותת וראייטי, המגייסת כספים למען ילדים נזקקים ב 13 מדינות בעולם, שלובה בתעשיית הבידור מאז נוסדה בשנת 1927. מקימיה היו קבוצה בת 11 אנשים, כולם מעורבים בעסקי השעשועים, שגילו על מפתן המועדון בו נפגשו תינוקת עזובה ופתק בו נכתב: "תמיד שמעתי על טוב ליבם של אנשי הבידור ואני מתפללת לאל שתדאגו לה". אנשי החבורה אכן לקחו תחת חסותם את הילדה, קתרינה, ודאגו לה לבית חם וחינוך ראוי עד שהתבגרה והפכה לילדת וראייטי הראשונה. מאז המקרה ההוא נקשר שמם של שחקנים וזמרים רבים בעלי שם עולמי בפעילויות הצדקה של וראייטי.

עו"ד אורי סלונים, יו"ר וראייטי בישראל, אמר אמש (יום א') בתגובה במסיבת עיתונאים בה הוכרז על מינויו של פיק: "צביקה מצטרף למסורת מפוארת של אמנים, בהם פרנק סינטרה, שתרמו במשך השנים למלאכת הקודש של וראייטי. כמי שכיהן בזמנו שמונה שנים כנשיא העולמי של העמותה, אני יודע שזה לא הישג של מה בכך להתמנות כשגריר עולמי מטעמה. הוא לא היה זוכה לאישור גורף לולא הייתה הסכמה הדדית של נציגי וראייטי בכל העולם על היותו מינוי ראוי. זו לא רק תעודת כבוד להישגיו הבינלאומיים כאמן, אלא גם תעודת הוקרה להישגיו כאדם".

"זכיתי בעשרות פרסים ותעודות הוקרה בקריירה הארוכה שלי, אבל אני מודה ששום מינוי עוד לא ריגש אותי כל כך כולל תחרויות האירוויזיון", אמר פיק בתגובה, "אני פועל בהתנדבות באירועים של וראייטי כבר שנים, ואין תחושה המשתווה להכרת התודה של ילדים שאתה עושה משהו עבורם מכל הלב. אני מתכוון לנצל את קשרי הרבים בתעשיית הבידור בארץ ובעולם, ולשים דגש עיקרי על שילוב אמנים צעירים בפעילות העמותה, ולא נראה לי שזה יהיה קשה כי אמנים באשר הם מתייצבים תמיד לדגל כאשר זקוקים להם. גם אם זה יגזול ממני הרבה זמן, וידרוש נסיעות, אני מוכן לעמוד בנטל. מבחינתי, שעמותת וראייטי תגיד לי מה הם צריכים ומתי ואציב אותם בראש סדר העדיפויות שלי. אני נמצא אחת התקופות הטובות בחיי ובקריירה שלי, ומינוי זה הוא בעיני הוכחה שבסופו של דבר עשיתי משהו נכון בחיי".