פתרון למשבר באירופה? ממשלת סין תגביר הסיוע ליבשת

יו"ר הבנק המרכזי של סין, זו שויצ'אן, תורם הבוקר לסנטימנט החיובי בשווקים בהבעת אמון נדירה ■ הבהיר: "סין מתכננת להגביר את זרם ההשקעות באירופה"

ממשלת סין תגביר את היקף הסיוע ליבשת אירופה השקועה בחובות - כך הבהיר היום (ד') יו"ר הבנק המרכזי של סין, זו שויצ'אן, תוך הבעת אמון ביבשת אירופה וציון כי יש לפתור את האתגרים הניצבים בפניה.

נגיד הבנק הסיני ציין כי הוא תומך באופן מלא בצעדים המוניטאריים שננקטו על ידי הבנק המרכזי האירופי (ECB), ביניהם הורדת הריבית לשפל כל הזמנים של 1% והזרמת הלוואות לבנקים בהיקף של חצי טריליון אירו. עוד ציין כי "סין מתכננת להגביר את זרם ההשקעות באירופה", לדבריו.

שויצ'אן, שאמר הדברים בפורום שהתקיים בבייג'ינג, בהשתתפותם של ראש הנציבות הכלכלית האירופאית חוזה-מנואל בארוסו ונשיא האיחוד האירופי הרמן ואן-רומפוי, הבהיר כי הממשלה הסינית תתערב יותר בניסיון לפתור את הבעיות בחילוץ אירופה - ביניהן מינוף קרן החילוץ האירופאית (EFSF) ומנגנון הייצוב האירופי (ESM).

נזכיר כי באוקטובר 2011 פסקו שרי האוצר של אירופה כי יש למנף את קרן החילוץ מהיקף של 440 מיליארד אירו לכחצי טריליון אירו, אולם עקב חוסר נכונות של כלכלות המזרח והשווקים המתעוררים לתרום למינוף הקרן - דוגמת יפן, ברזיל וכמובן סין - המהלך נפל.

אובמה לסגן נשיא סין: "גלו אחריות"

בתוך כך, נפגש הלילה נשיא ארצות הברית ברק אובמה עם סגן נשיא סין, צ'י ג'ינפינג, המועמד המוביל להיות הנשיא הבא של סין. לדבריו של אובמה, על סין "לגלות אחריות" לנוכח הצמיחה הכלכלית המוגברת שלה.

לדבריו של אובמה בפגישה, אשר נועדה להפשיר מעט את היחסים הצוננים בין שתי הכלכלות המשמעותיות הללו, על סין לנצל את "צמיחתה השקטה" כדי להביא ליציבות ואמידות בעולם - כיוון שיחד עם הכוח הגדול, מגיעה גם אחריות גדולה.

שני המנהיגים שיחררו בסיום הפגישה הצהרה משותפת במסגרתה מסרו כי יגבירו את שיתופי הפעולה המאקרו-כלכליים ויעודדו את ההשקעות ההדדיות בין המדינות. בנוסף, הבהירו המנהיגים כי ימשיכו לתמוך באירופה לאור משבר החובות הריבוניים.