טבע מאשררת תחזיות ל-2012: "התחלה חזקה לשנה"

(עדכון) - אייל דשא, סמנכ"ל הכספים, בשיחת הוועידה: "ייתכן שהתוצאות ברבעון הראשון של 2012 יהיו נמוכות מקונצנזוס האנליסטים"

ענקית התרופות הישראלית טבע קיימה הבוקר (ד') מסיבת עיתונאים לאחר פרסום דוחותיה לרבעון הרביעי של שנת 2011 והשנה כולה. אתר "גלובס" העביר את מסיבת העיתונאים בשידור חי.

החברה, בניהולו של שלמה ינאי (ג'רמי לוין עתיד להחליפו כבר במאי הקרוב), דיווחה על עלייה של 28% בהכנסות הרבעוניות ל-5.7 מיליארד דולר ורווח רבעוני של 1.4 מיליארד דולר או 1.59 דולר למניה, עלייה של 23% ו-27%, בהתאמה. (לסיפור המלא)

"זו הייתה שנה מאתגרת ולא פשוטה, לא רק בתחום שלנו אלא על רקע המציאות הכלכלית", אמר ינאי במסע"ת. הוא סקר את עיקרי הדוח והדגיש את הצמיחה האורגנית של טבע שלא על דרך רכישות. ינאי נתן לדוגמה צמיחה אורגנית של 19% באמריקה הלטינית.

"זרוע המקור שלנו מוכרת בגלל תרופת הקופקסון, שממשיכה לצמוח ולהיות איתנו עוד הרבה שנים, אבל כמו כל תרופה - גם לה יש מתחרות", הוסיף ינאי. "אנחנו בטבע מבקשים להקטין את התלות בקופקסון, והרכישה של ספלון באה לעשות את זה עם צנרת מוצרים עתידיים. טבע רוצה לגוון את עסקיה ואת פורטפוליו הנכסים שלה".

ינאי הדגיש את חשיבות השווקים בארה"ב וגרמניה לטבע, וסקר את הפעילות של החברה ברוסיה, בה טבע צמחה ב-2011 צמיחה דו-ספרתית בצורה אורגנית והגיעה למקום 4 בשוק הרוסי.

ינאי הוסיף כי בעיות כלכליות נותנות תרומה לגנריקה, כי הרבה פעמים הממשלות פונות לתרופות זולות יותר כי זה מה שהן יכולות לתת לאזרחים. לכן מה שהשוק אולי רואה כבעיה, אנחנו רואים כהזדמנות.

כאשר נשאל מה יכול להיות תחליף לקופקסון, ענה: "אני יכול לתת רשימה ארוכה של מוצרים שיכולים להיות 'בלוקבסטרים' אבל זה תחום שצריך להיות בו מאוד זהירים כי פיתוח תרופות זה תחום ארוך, מייגע ומלא מהמורות. בגלל היקף אי הוודאות, מדובר בהסתכלות סטטיסטית שאתה צריך להיות עם מספיק מוצרים בשלבים מתקדמים".

ינאי: שנת 2012 נפתחה חזק

בשיחה הוועידה שקיימה הנהלת טבע, בשעה 15:30, אמר ינאי כי "למרות האתגרים סיימנו את השנה בצמיחה דו ספרתית במכירות. אנו מאמינים כי בשנים הבאות נשיג גיוון רחב עוד יותר של המכירות, הן מבחינת המוצרים והן מבחינה גיאוגרפית מסביב לעולם. אנחנו מצפים שב-2012 נרשום הכנסות נוספות של כ-650 מיליון דולר לפחות ממוצרים חדשים שנשיק ושהושקו בסוף 2011".

"היכולות שלנו יאפשרו לנו לצמוח יותר מהר מהשוק הכללי ב-2012. ב-2012 יש לנו יותר מ-400 מוצרים חדשים שיושקו ברחבי אירופה. אם אירופה מציגה דוגמא לכוחה ויכולותיה של טבע בגנריקה ובכלל, אז שאר העולם מייצג היטב את היכולת של טבע לצמיחה אורגנית". ינאי הביא כדוגמאות מייצגות את שווקי רוסיה, אמריקה הלטינית ויפן.

"אנו מצפים לשנה חזקה גם ב-2012 ואני שמח לבשר שהשנה התחילה בעוצמה", אמר ינאי בסיום דבריו.

סמנכ"ל הכספים של טבע, אייל דשא, אמר בשיחת הוועידה כי "אני רוצה לאשרר את התחזית שלנו ל-2012. ייתכן שהתוצאות ברבעון הראשון של 2012 יהיו נמוכות מקונצנזוס האנליסטים אולם ברבעון הרביעי הן יהיו טובות יותר מהקונצנזוס. ברבעונים השני והשלישי התוצאות צפויות להיות בהתאם לתחזית".