הסכם אסטרטגי לגילת: תספק תשתית לוויינית ל-O3b

גילת תפתח ותספק ל-O3b ציוד בטכנולוגיית Ka-band, במסגרת פרויקט גלובאלי להשקת שירותים מבוססי-לוויין במהירות גבוהה

חברת גילת רשתות לוויין הדואלית, הודיעה אתמול (ג') כי חתמה על הסכם אסטרטגי עם חברת Networks O3b, במסגרתו גילת תפתח ותספק ל-O3b ציוד בטכנולוגיית Ka-band, במסגרת פרויקט גלובאלי להשקת שירותים מבוססי-לוויין במהירות גבוהה עבור ספקי תקשורת בשווקים מתפתחים.

הפרויקט של O3b (Other 3 billion), בשיתוף עם גופי השקעה וחברות כגון גוגל, SES, ליברטי, HSBC, הבנק לפיתוח דרום אפריקה ועוד, נועד ליצור שדרת אינטרנט עולמית שתאפשר לעשרות מפעילי תקשורת וספקי אינטרנט אלטרנטיבה מהירה ונוחה לחיבור רשתות סלולאריות, WiMAX ורשתות נייחות לשירותי תקשורת בפס רחב. המערכת תאפשר למיליארדי לקוחות ועסקים, ביותר מ-170 מדינות בשווקים מתפתחים, ליהנות מקישוריות לאינטרנט מהיר.

הפרויקט כולל עשרות לווייני תקשורת חדשניים מסוג MEO (Medium Earth Orbit) המבוססים על טכנולוגיית Ka-band ומפחיתים באופן ניכר את זמני שידור הנתונים. עבור גילת, מדובר בהרחבת הפעילות לשווקי יעד נוספים, שכן עד היום סיפקה גילת תשתיות תקשורת ללוויינים מסוג GEO בלבד.

הפתרון של גילת מבוסס על פלטפורמת SkyEdge II, הכוללת תמיכה בתדרי Ka-band ומערכת אחודה לשירותים מבוססי SCPC ו-MF-TDMA ותכלול מרכזות (hubs), מסופי קצה (VSATs) ומערכות לניהול רשת. פתרון זה יהיה זמין להשקת השירות של O3b המתוכנן לאמצע 2013.

ארז ענתבי, מנכ"ל גילת, ציין כי "בשותפות הנוכחית, גילת ו-O3b סוללות יחד את הדרך למיסוד של Ka-band כאלטרנטיבה מצויינת וברת-השגה לתקשורת סיבים, בעיקר באזורים מרוחקים ומתפתחים. אנו גאים להיות חלק מהברית החשובה הזו, ומברכים על היוזמה של O3b אשר מקדמת את השקעתה האסטרטגית של גילת בטכנולוגיית ה-Ka-band".