חזות הקול

אם עד לשבוע שעבר הייתה "דה ווייס" הדובדבן, היום היא צריכה להיות גם הלחם

דה ווייס" אחרי האודישנים, ד' 21:00, ערוץ 2

שלב האודישנים נגמר, הלחץ גובר ומהערב יצטרכו חברי הקבוצות השונות להתחרות כל הדרך אל הגמר. לטעמי, ובהתבסס על הסדרה האמריקנית, זהו השלב המעניין יותר: המתחים בין המאסטרים עולים, רמת התחרות הולכת ומתגברת, ומעל כל זה, הלחץ: אם עד לשבוע שעבר הייתה "דה ווייס" הדובדבן בעונה החדשה של "רשת", הרי שעתה היא צריכה להיות גם הלחם והמרגרינה: "המירוץ למיליון" כבר לא איתנו, "מצב האומה" (המצוינת!) נבנית בעיקר מהרייטינג של הריאליטי הזה וגם אם מתייחסים ליום שישי כאל "ערב אבוד" (למרות שאני חייב להודות שהעונה אני נהנה מאוד מאברי גלעד), נופל כל משקל ערבי השידור של "רשת" על הרווח שבין אביב גפן לשרית חדד. נתוני השבוע שעבר היו מצוינים "דה ווייס" ו"האח הגדול" אבל קצת פחות טובים ל"ארץ נהדרת" למשל. כשבמקביל חוזרת ליגת האלופות והלילות הופכים לפחות קרים, הופך הקול לחזות הכול.

שיר אחרי מלחמה

מלחמת העולם השנייה בראי ההיסטוריה, ערוץ ההיסטוריה ונשיונל ג'יאוגרפיק, החל מ-23:00

אני מודה שאת ערוצי ההיסטוריה, הביוגרפיה, הטבע והדוקו, אני נוטה לשמור לעצמי לשעת לילה מאוחרת, כשהנוער חובב הריאליטי בביתי שוכב לישון. יש סדרות על מלחמת העולם השנייה שראיתי כבר שלוש, אולי אפילו ארבע פעמים, ובכל פעם אלו הפרקים שנוסכים בי אופטימיות מחדש: רגע המפנה במלחמה, אי שם בסוף 1942 ותחילת 1943. בצד אחד מביסים החורף והצבא האדום את הוורמאכט ובגזרה אחרת, שוקע רומל בחול. בערוץ ההיסטוריה ישודר ב-23:00, הפרק "רולטה רוסית" מתוך "מלחמת העולם השנייה, הדרך לניצחון" ובנשיונל ג'יאוגרפיק ישודר הפרק "נקודת מפנה". אמנם מהזווית היהודית, הרי שעבור חלק ניכר מיהדות אירופה, השלב המסויט ביותר במלחמה רק החל, אבל בכל זאת, בפרספקטיבה היסטורית, אפשר שהיה זה הרגע הראשון שבו נגלה הבזק אור בקצה המנהרה האפלה ביותר בתולדות האדם.

על סמלים וסקס

מישל פייפר, ג'ון מלקוביץ' וג'יימס דין בערוצי הסרטים

נתחיל באגדה שהייתה באמת: ג'יימס דין, למרות הקריירה הקצרה שלו ואפשר שאף בגללה, הפך לסנונית הראשונה שבישרה את הסיסקטיז, העשור שהחל רק אחרי מותו הטראגי. "קדמת עדן" (22:00 "יס 3") הוא אולי סרטו המפורסם ביותר של אחד המורדים המפורסמים בתולדות הוליווד. את סיפור המעשה נדמה שאין צורך להציג: הבחור הצעיר שזועם על אביו שהופך את אחיו לבנו המועדף, ודין היה אחד הראשונים שהפך את הזעם לסקסי. אוהבי התככים והמזימות מוזמנים להיכנס אל חצרות מעמד האצילים הדקדנטי של התקופה האבסולוטית בצרפת עם "יחסים מסוכנים": מישל פייפר היא גברת חסודה מאין כמותה, שג'ון מלקוביץ', אציל, בטלן ונוכל חלקלק לשון, מנסה לפתותה בסרט סקסי ושנון.