גאדג'טים: לפטופ של אסוס - אלטרנטיבה ראויה למקבוק אייר

אסוס הייתה הראשונה להשיק בישראל את דגם האולטרה-בוק ■ ה-UX31E מסדרת ה-Zenbook של אסוס הוא מחשב דקיק, קל וחזק, ואלטרנטיבה טובה

האולטרה-בוקים היא קטגוריה של לפטופים דקיקים, ששוקלים מעט ומספקים ביצועים טובים. מדובר בעצם באלטרנטיבה של מחשבי הפי.סי למקבוק אייר המפורסם והמוצלח של אפל. אסוס הייתה הראשונה להשיק בישראל את דגם האולטרה-בוק, כאשר אחריה הצטרפו כבר יצרניות נוספות. דגם UX31E שייך לסדרת ה-Zenbook שלה.

עיצוב ומשקל: מדובר במחשב דקיק שעוביו המרבי 9 מ"מ והוא בנוי כיחידה אחת שלמה. המארז עשוי מחוטי אלומיניום השזורים זה בזה, מה שלטענת החברה מקנה לו עמידות גבוהה לצד משקל קל: 1.3 ק"ג.

מסך: 13.3 אינץ', עם תאורה אחורית חזקה במיוחד עד מסנוורת, הניתנת לכיוון.

משטח: משטח המגע קיבל שטח נדל"ן גדול יחסית, אבל מאוד לא נוח לשימוש. העדפנו לעבוד עם עכבר רגיל. המקלדת נוחה להקלדה, אך תאורה הייתה מועילה.

חומרה וסוללה: הדגם הזה מגיע עם מעבד i5 של אינטל, במהירות 1.70 ג'יגה הרץ עם זיכרון 4 ג'יגה מסוג DDR 3. הכונן הקשיח פועל בטכנולוגיית SSD המהירה, המאפשרת למחשב לעלות בזריזות. הנפח של הכונן הקשיח כאן הוא 128 ג'יגה. מערכת ההפעלה היא חלונות 7 של מיקרוסופט. מלבד זה, הרמקולים מתוצרת באנג אנד אולפסן סיפקו ביצועים טובים. הסוללה מחזיקה כ-5 שעות עבודה (בביצועים גבוהים, כולל חיבור לאינטרנט אלחוטי).

חיבורים: המחשב מגיע עם כניסת USB 3.0 וכניסה נוספת מסוג 2.0. מעבר לזה, יש כאן, גם חיבור מיקרו HDMI. חיבור הרשת הקווית וה-VGA, מתאפשרים באמצעות מתאמים, המגיעים בערכה.

בשורה התחתונה: ה-UX31E הוא אלטרנטיבה ראויה למקבוק אייר, והוא גם זול יותר מדגם דק אחר של סמסונג - סדרה 9.

מחיר: 6,000 שקל.

ציון: 9.