עדות רוצח שכיר מטעם אסד: "רצחתי לפחות 70 בני אדם"

רשת סי אן אן הצליחה לראיין שכיר חרב שמעורב במעשי הטבח המתנהלים מדי יום בסוריה ■ "יריתי באזרחים לא חמושים - שיספתי את גרונו של אזרח תמים", הודה הרוצח.

נשיא סוריה בשאר אסד ממשיך במעשי הטבח באזרחי המדינה בעזרת הצבא שלו. אבל כעת מתברר שהנשיא הסורי לא משתמש רק בצבא לביצוע הטבח, אלא שוכר גם את שירותיהם של רוצחים שכירים שיעזרו לצבא במשימתו. רשת סי אן אן הצליחה לראיין אחד מאותם רוצחים שנפל בשבי על ידי המורדים, הדברים שלו מעלים תמונה מפחידה לטבח שמתבצע שם על בסיס יומי.

הראיון התקיים כשהרוצח, שהזדהה רק בשמו הפרטי "ת'אאר", היה עם כיסוי על העיניים על מנת שלא יצליח לזהות את חוטפיו, כמו כן הוא ביקש שהפנים שלו יטושטשו על מנת שאנשי המשטר לא יצליחו לזהות אותו.

ת'אאר טען שהוא עבד הודה בהשתתפותו במעשי הטבח, "יריתי באנשים לא חמושים, עד כה רצחתי כ-70 איש, היה אפילו בן אדם ששיספתי לו את הגרון". ת'אאר סיפר גם הסכומים שהיו מקבלים על הפעולות שלהם, "על כל פעולה שלנו היינו מקבלים כ-500 דולר", אמר. "זה הרבה יותר ממה שרוב האנשים בסוריה מקבלים בחודש".

בהמשך הראיון טען ת'אאר, שהוא בעצם אולץ לבצע את רוב הפעולות האלו והביא כדוגמה מקרה שבו הוא עם עוד שוטר בדרגת קצין עצרו אזרח תמים. "השוטר דרך את הנשק שלו והצמיד אותו לראש שלי ואז איים עליי: "יש לך 10 שניות להרוג את האיש הזה, אחרת אני לוחץ על ההדק"", נזכר ת'אאר. "לפני שהתחיל לספור הוא ירה באוויר ואז שוב הצמיד את האקדח שלו לראשי - בסוף נאלצתי לשסף את גרונו של האזרח".

ת'אאר, שלמרבה האירוניה, משמעות השם שלו זה מורד, יישמש עכשיו כקלף מיקוח בידיהם של המורדים הסורים על מנת ללחוץ על הצבא והשלטון הסורי לשחרר אסירים המשתייכים למורדים.