מה לביבי בבית המשפט העליון

זה היה כדאי ולו רק כדי לשמוע את המילים שאמר ביבי על דורית, וזה היה אפילו נחוץ

תגידו שהביקור של ראש הממשלה בבית המשפט העליון היה מעשה מתוחכם של פוליטיקאי בעל ניסיון; תגידו שזה לא היה מחווה לדורית ביניש הפורשת, אלא מהלך של יחסי ציבור לבנימין נתניהו; תגידו שביבי חיפש כבר זמן רב סיבה, תירוץ, לעשות מחווה לבית המשפט העליון ולנשיאה הפורשת.

יכול להיות שכל מה שייאמר על מעשהו של ביבי הוא נכון, יכול להיות שלא, וייתכן מאוד - וזה הדבר הסביר - שהיו פה שיקולים משולבים. אבל כל זה לא צריך לגרוע כהוא זה מחשיבות המהלך.

"עשית מה שנכון"

"רציתי להודות לך בשם עם ישראל ומדינת ישראל על השירות הארוך והאמיץ והחשוב שלך, לשמור על בית המשפט העליון", אמר נתניהו, "עשית את זה בצורה מופלאה... אני לא חושב שנרתעת ולא שינית דבר מהשקפתך על מה צריך לעשות שהוא נכון".

אתם יודעים מה, ולו רק כדי לשמוע את המילים הללו שאמר ביבי על דורית - רק בשביל זה היה כדאי, ובעיקר נחוץ. אני חושב שהיה חשוב לביניש לשמוע את הדברים, אבל יותר מכך חשוב שהדברים נאמרו לאוזנו של הציבור. במיוחד הציבור שביניש נאלצה בגלל מעשיו ופעולותיו "לא להירתע", כמאמר ראש הממשלה.

הציבור הזה, כידוע, הוא ציבור שעליו, בין השאר, מבוססת התמיכה שיש לנתניהו במדינה. הציבור הזה, בכך אין ספק, לא אהב לקרוא ולשמוע את דבריו של ראש הממשלה בבית המשפט העליון. הייתה טמונה בדברים אלה ביקורת ברורה, אפילו בוטה, כלפי האלמנטים הימניים הקמים על בית המשפט העליון במטרה להפשיט אותו מסמכויותיו.

פוליטיקלי לא קורקט

ביבי כמובן יודע זאת יותר טוב מכל אחד אחר, ולמרות זאת הוא הלך לביניש ואמר את הדברים בלי "אם" ו"אבל", אלא בצורה לחלוטין פוליטיקלי לא קורקט, מבחינת הפוליטיקה של הימין. הוא נהג במקרה הזה כראש הממשלה, לא כראש המפלגה. והתנהגות כזאת לא תמיד הייתה מובנת מאליה לגבי נתניהו.

אפשר להוסיף על כך את יוזמתו של נתניהו לקבל לפגישה את הנערה טל חג'ג' ששבתה רעב בגן הוורדים בירושלים. חג'ג', בת לקצין צד"ל (צבא דרום לבנון) לשעבר, שייכת לאחד הציבורים היותר מקופחים במדינה. כמובן, מה שחשוב הוא אם ביבי יקיים את ההבטחות שנתן לנערה. אני מקווה, אפילו מעז להניח, שכך יהיה במקרה זה.

מילים של פוליטיקאי מיועדות, פעמים רבות, לעבוד על הציבור. ביבי אינו מפגר בעניין זה אחרי אף אחד. כתבתי כאן בעבר על הפער בין עולם המילים שלו לבין המציאות. אלא שהפעם זה לא רק מילים, אלא גם מעשים, ולכן זה נותן תקווה. הכול כמובן אפשרי - אבל גם שביבי ירחיב ויעמיק את אישיותו כמנהיג וכאדם.

ביניש הרגישה?

אולי ביניש הרגישה משהו מכל זה, כשאמרה לראש הממשלה: "גם כשלא רווית נחת מפסקי הדין שלנו, ידעתי שלא תפקיר אותנו".