חשש מאיראן: תוגברה האבטחה סביב מוסדות יהודיים בארה"ב

כך מדווחת רשת CNN המצטטת תדרוך מודיעיני שהגיע לידה ■ גורמים בארה"ב מודאגים שאיראן או שלוחותיה ינסו להוציא לפועל פיגוע נגד מטרות יהודיות בארה"ב

בעקבות המתח הגובר סביב סוגיית הגרעין האיראני ולאחר מספר ניסיונות פיגוע נגד שגרירויות ישראל בעולם, גורמים בארה"ב מודאגים שאיראן או שלוחותיה ינסו להוציא לפועל פיגוע נגד מטרות יהודיות בארה"ב. בשלב זה אמנם אין מודיעין נקודתי אך האבטחה סביב מוסדות יהודיים מתוגברת בימים אלו, כך מדווחת רשת CNN המצטטת תדרוך מודיעיני שהגיע לידה.

המשרד האמריקני לביטחון פנים וסוכנות הביון הפדרלית ה-FBI שלחו לכוחות השיטור המקומיים ולגורמי אכיפת החוק ברחבי ארה"ב סיכום תדרוך ובו נמסר כי אין התרעה ספציפית לפגיעה בקהילה יהודית כלשהי בארה"ב, למרות אירועי השבוע האחרון בעולם.

"אין בידינו מידע נקודתי שאיראן או בעלת ברית שלה קבעה נקודה יהודית כלשהי כמטרה. הסנקציות הכלכליות והאיום הצבאי כנגד תוכנית הגרעין של אירן מעידים כי המתח עם איראן לא יפחת בתקופה הקרובה ואנו נשארים מודאגים מאפשרות שאירן תבצע פיגוע בתוך ארה"ב, בהתחשב בניסיון האיראני האחרון להתנקש בשגריר סעודיה בארה"ב", נכתב בתזכיר.

השרה האמריקנית לביטחון פנים ג'נט נאפוליטנו קיימה שיחת ועידה בת 45 דקות עם מנהיגים מהקהילה היהודית בארה"ב באותו יום בו הופץ התזכיר, בה נאמר כי אין מידע על איום ממוקד מצד אירן או החיזבאללה, אך לאור האירועים האחרונים היא הפצירה בהם להיות ערניים. במקביל, היא הורתה לכוחות השיטור המקומיים להגביר את הסיורים והאבטחה סביב מוסדות יהודיים.