דירוג גמיוז לינואר: "גלובס" - האתר הכלכלי הנצפה מדי יום

מאקו נהנה מתנועת הצופים של "האח הגדול", בעוד נענע10 צירף לשורותיו את אתר התרגום מורפיקס ■ הפער בין וואלה ל-ynet הצטמצם בכ-19% לעומת דצמבר - אך וואלה עדיין מוביל בהפרש גדול ■ xnet מבית "ידיעות אחרונות" זינק 21.5%

2012 נפתחת עם שני שינויים מהותיים בעשירייה הראשונה של אתרי האינטרנט בישראל - כך עולה מנתוני ינואר של ועדת המדרוג לאינטרנט, שמתפרסמים היום (ה').

אתר נענע10 רשם עלייה של 12% במספר הגולשים החודשי בפועל (Real Users), שעמד על 1.66 מיליון, ועלה למקום הרביעי על חשבון אתר תפוז, שרשם ירידה קלה של 1.9% במספר הגולשים החודשי בפועל, שעמד על 1.58 מיליון.

עם זאת, יש לציין כי מרבית הגידול נרשם הודות לצירופו לראשונה של אתר התרגום מורפיקס לתוך המדידה של נענע10 - לאחר שקודם לכן לא נמדד. אתר נענע10, תחת ניהולו של גיא אלון אליאב, רשם עלייה גם לפי נתוני ממוצע הגולשים היומי, שמדגיש את הנאמנות של הגולשים הקבועים באתר, ורשם עלייה של 17.9%.

בנוסף, אתר nrg התחזק גם הוא במספר הגולשים החודשי בפועל ונכנס לעשירייה הראשונה על חשבון אתר הספורט one. אתר nrg מבית "מעריב" אמנם רשם ירידה קלה (-2.1%) במספר הגולשים (616 אלף), אך אתר one ירד בשיעור גבוה יותר (-4.6%), מה שהניב מספר גולשים נמוך יותר (608 אלף).

גמיוז
 גמיוז

עוד אתר שרשם בינואר עלייה ניכרת היה אתר mako מבית קשת, בעריכתו של יובל נתן. האתר נהנה מתנועה ערה של צופי "האח הגדול" שעקבו בדריכות אחרי הדיירים בתוכנית הריאליטי והניבו עלייה של 7% במספר הגולשים החודשי בפועל (1.99 מיליון) וכן עלייה של 19.6% בממוצע הגולשים היומי (475 אלף). יתרה מזאת, נרשמה עלייה של כ-20 דקות בזמן הממוצע שגולש מבלה בעמוד התוכניות של קשת באתר מאקו לעומת חודש דצמבר.

בראשית הטבלה ממשיך להוביל אתר וואלה, כש-ynet עדיין מזנב מאחוריו והצליח לצמצם את הפער במספר הגולשים החודשי בכ-19%. כך, בעוד שוואלה רשם 2.55 מיליון גולשים בינואר ועלייה של 0.4% לעומת דצמבר, אתר ynet רשם 2.27 מיליון גולשים אך עם עלייה של 3.1% לעומת דצמבר. בממוצע הגולשים היומי אתר וואלה עלה ב-4.6% לעומת עלייה של 7.2% אצל ynet.

בניתוח מעמיק יותר בין שני האתרים הישראליים המובילים, ynet עדיין מוביל על אתר וואלה בקרב בני 18 ומעלה, אך מדובר בפער זניח יחסית של כ-4,000 גולשים. מנגד, וואלה ממשיך להוביל בפער ניכר על ynet במספר הדפים הנצפים והגדיל בינואר את הפער בכ-10% לעומת דצמבר. באשר לזמן הממוצע שהגולש מעביר בכל אחד מהאתרים, אתר ynet מוביל בפער זניח על וואלה, לאחר שבדצמבר המצב היה הפוך.

באשר לשימוש העיקרי של הגולשים בשני האתרים הללו, נראה כי שירות המייל של וואלה ממשיך להיות גורם המשיכה העיקרי (45.3% מהגולשים), בעוד ב-ynet עמודי החדשות הם אלה שמהווים את עיקר התנועה (59.2% מהגולשים).

מחוץ לעשירייה המובילה נרשמו מספר שינויים מעניינים. אתר msn עלה בכ-5% במספר הגולשים החודשי ועלה שני מקומות למקום ה-12. למעשה, הוא החליף מקומות עם אתר "עכבר העיר" מבית קבוצת "הארץ" שצנח בכ-10% למקום ה-14.

גם אתר המשחקים netgames מבית "ידיעות אחרונות" צנח בכ-10% במספר הגולשים החודשי בפועל. ירידה בשיעור חד יותר נרשמה אצל אתר "עמוד הבית הראשון שלי" מבית תפוז שרשם ירידה של 17% במספר הגולשים החודשי (וירידה של 11% בממוצע הגולשים היומי).

מי שרשם את העלייה הגבוהה ביותר בממוצע הגולשים היומי בחודש ינואר היה אתר xnet מבית "ידיעות אחרונות", שרשם עלייה של 21.5%.

"גלובס" - האתר הכלכלי הנקרא ביותר מדי יום

בזירה הכלכלית אתר "גלובס" ממשיך להוביל בממוצע הגולשים היומי, שכאמור מציגים את התמונה בנוגע לגולשים העקביים והקבועים שפוקדים את האתר מדי יום. לאתר "גלובס" גלשו 108 אלף גולשים לפי ממוצע יומי (מקום 10 ברשימה), בעוד לאתר "דה מרקר" גלשו 93 אלף גולשים והוא התמקם במקום ה-13. באשר למספר הגולשים החודשי, אתר "דה מרקר" רשם 680 אלף גולשים ואתר "גלובס" רשם 580 אלף גולשים.

במקביל, אתר "גלובס" ממשיך להוביל בפער ניכר בזמן הממוצע לגולש באתר. בחודש ינואר הזמן הממוצע של גולש באתר עמד על 4 שעות ו-23 דקות לעומת אתר "דה מרקר" עם שעה ו-11 דקות.

בנוסף, "גלובס" ממשיך להוביל במספר הדפים הנצפים - הן הכללי והן לפי הממוצע היומי - בפער ניכר של 36%. יש לציין כי האתרים "כלכליסט" ו"ביזפורטל" לא נכללים במדידה של ועדת המדרוג לאינטרנט.

גמיוז
 גמיוז

נתוני הוועדה מציגים גם פילוח מעניין לפי אזורי מגורים. מהנתונים עולה כי מרב הגולשים בישראל (35%) מגיעים מאזור הצפון, בעוד באזור תל-אביב והמרכז נמצאים 30% מהגולשים. אחריהם נמצאים אזור השפלה והדרום (18%), השרון (10%) וירושלים והסביבה (7%).

גמיוז
 גמיוז

הפילוח מציג גם שוני בתחומי העניין של הגולשים: כך, בעוד שתושבי תל-אביב והמרכז מתעניינים בעיקר בכלכלה (35.1%) ואוכל (34.6%), תושבי הצפון מתעניינים בספורט (33.6%) וחדשות (31%). באזור השרון מרבית העניין הוא בכלכלה ואוכל (כ-10% כל אחד), ובדרום ובירושלים ההתפלגות בין התחומים כמעט זהה, כשנושאי החדשות והכלכלה מובילים.

מנכ"ל ועדת המדרוג לאינטרנט, שגיא סטוניס, אמר היום עם פרסום הנתונים: "אנחנו ממשיכים לפעול לטובת הכנסת כמה שיותר גופים לתוך הוועדה, על מנת לספק תמונה רחבה על השוק ולאפשר לכולם הזדמנות שווה לחשיפה והתפתחות. במקביל, אנחנו צופים כי בתקופה הקרובה נתחיל במדידה בערוצים נוספים, שכוללים צפייה בווידיאו ואתרים סלולריים".