חיפה: שוד אלים מלווה בירי בסניף בנק בשכונת רוממה

שני רעולי-פנים נכנסו לבנק כשהם חמושים באקדח, שדדו עשרות אלפי שקלים תוך ירי ונמלטו ■ איש לא נפגע ■ המשטרה עורכת סריקות בניסיון לאתר את החשודים

שוד אלים מלווה בירי אירע הבוקר (ה') בסניף בנק בשכונת רוממה בחיפה; איש לא נפגע - כך דווח בגלי צה"ל.

מחקירה ראשונית עולה כי שני רעולי-פנים נכנסו לבנק כשהם חמושים באקדח, שדדו עשרות אלפי שקלים תוך ירי ונמלטו. אזרחים שהבחינו במעשה הזעיקו את המשטרה, ובשעה זו המשטרה עורכת סריקות בניסיון לאתר את החשודים.

בתוך כך, לפני כשבוע העריכה המשטרה כי אחד משודדי הבנקים המסוכנים והאלימים ביותר בשנים האחרונות מסתובב חופשי. אחרי האיש, שכבר זכה לכינוי "האופנובנק מספר 2", מתנהל מצוד במשטרת מחוז מרכז, ומיוחסים לו למעלה מ-10 מקרי שוד בחודשים האחרונים.

בין היתר, מיוחס לו השוד האלים בסוף ינואר בנצרת-עילית, שבו דוד משאווילי, בן 48, נורה למוות מטווח קצר בראשו לאחר שניסה לעצור שודד שנכנס לסניף בנק הדואר בעיר. כמו כן, מיוחס השוד השוד שהתרחש לפני כשבועיים בסניף בנק בנס-ציונה, אז פרץ אלמוני למקום, גנב 350 אלף שקל ונמלט מהמקום.

ייתכן כי מאז פעל בישראל רוני ליבוביץ', "האופנובנק" המקורי משנות ה-90, לא היה שודד שהניסיון לתפוס אותו ריכז כל-כך הרבה מאמצים משטרתיים. בחודשים האחרונים התרחשו מקרים נוספים באזור המרכז ובמקומות אחרים בארץ, ומדפוס הפעולה שלהם עלה החשד כי מדובר באותו שודד.

בנוסף, בעקבות דפוס פעולה דומה, במשטרה חושדים כי השודד הוא זה שרצח ביריות את יניב אנגלר, המאבטח בסניף הבנק בבאר-יעקב באוגוסט האחרון. במהלך המאבק המאבטח נורה ונפצע, ומאוחר יותר נקבע מותו. כוחות גדולים של המשטרה סרקו את האזור כדי למצוא את החשוד הנמלט.

לפי הדיווחים, בידי החוקרים יש צילומים של מצלמות האבטחה שהוצבו בבנקים שאליהם פרץ השודד, מהם הצליחו להרכיב קלסתרון ראשוני. בחלק מן המקרים חבש השודד כובע גרב או קסדה למניעת זיהוי, ובמקרים אחרים חבש פיאה. פעם אחת אף סימן אצבע משולשת לעבר מצלמות האבטחה בבנק.

היתר הפרסום על עצם קיומו של המצוד ניתן בעקבות פניית עיתונאים לבית המשפט, אך על אופן פעולתו של השודד המסוכן ועל מאמצי החקירה עדיין מוטל צו איסור פרסום.