ההמלצות החמות: 5 מניות קרובות לשיא שבעלי עניין קונים

אחת הדרכים הברורות לדעת את דעתם של בעלי העניין מתוך החברה היא לעקוב אחרי הקניות או המכירות של מניות החברה שהם מבצעים בכספם האישי

כל משקיע היה רוצה לדעת באמת מה חברי ההנהלה והדירקטוריון חושבים על החברה שהם מנהלים ועל סיכויי ההצלחה שלה. כמובן שיש הרבה מאוד גורמים שמחוץ לשליטתם אבל בכל זאת, שיחה כנה עם אחד מהמנהלים הבכירים יכולה לספק הרבה תובנות לגבי החברה ומניותיה ולצמצם סיכונים.

ואחת הדרכים הברורות לדעת את דעתם של בעלי העניין מתוך החברה היא לעקוב אחרי הקניות או המכירות של מניות החברה שהם מבצעים בכספם האישי. מכירה, אגב, יכולה להתבצע עקב הרבה מאוד סיבות שאינן קשורות לדעתם על החברה אולם קנייה מתבצעת כמעט תמיד רק אם הם חושבים שהמניות זולות ואטרקטיביות.

באתר Kapitall התפרסמה כתבה על 5 מניות הנסחרות קרוב לשיא של שנה, ושבעלי עניין ביצעו בהן רכישות משמעותיות בחודשים האחרונים.

1. LyondellBasell Industries (סימול: LYB). החברה מייצרת ומוכרת כימיקלים ופולימרים, עוסקת בזיקוק נפט ומוצריו, ומייצרת ומוכרת עוד מוצרי אנרגיה. בששת החודשים האחרונים רכשו בעלי עניין כ-5.9 מיליון מניות של החברה. המניה רשמה עלייה של כ-28% בתקופה זו, והחברה נסחרת כיום בשווי שוק של כ-25 מיליארד דולר.

2. PulteGroup (סימול: PHM). מניית חברת הבנייה רשמה בששת החודשים האחרונים עלייה של כ-86% במהלכה רכשו בעלי עניין כ-93.8 אלף מניות של החברה. החברה נסחרת כיום בשווי שוק של כ-3.4 מיליארד דולר.

3. Old National Bancorp (סימול: ONB). מניית חברת ההחזקות לשירותי בנקאות רשמה בששת החודשים האחרונים עלייה של כ-26% במהלכה רכשו בעלי עניין כ-76.6 אלף מניות של החברה. החברה נסחרת כיום בשווי שוק של כ-1.1 מיליארד דולר.

4. Oiltanking Partners (סימול: OILT). מניית חברת ההחזקות לשירותי בנקאות רשמה בששת החודשים האחרונים עלייה של כ-33% במהלכה רכשו בעלי עניין כ-50 אלף מניות של החברה. החברה נסחרת כיום בשווי שוק של כ-1.2 מיליארד דולר.

5. LTC Properties (סימול: LTC). פועלת כחברת השקעות לנדל"ן (REIT) בתחום שירותי הבריאות. מניית חברת ההחזקות לשירותי בנקאות רשמה בששת החודשים האחרונים עלייה של כ-29% במהלכה רכשו בעלי עניין כ-16.5 אלף מניות של החברה. החברה נסחרת כיום בשווי שוק של כ-962 מיליון דולר.