אטיאס לגלובס TV: "מחירי הדירות ירדו ב-7% בחצי שנה"

שר השיכון מזהיר כי "מחנק האשראי עלול לסיים המגמה" של ירידת המחירים, אך מבטיח להציג פתרונות ■ על "סיבוב" החרדים במודיעין: "אי-אפשר למכור היום את הדירות בקלות - נסתמה הפירצה" ■ היכנסו וצפו בראיון המלא

"יש מגמה של ירידת מחירים, יציאת משקיעים החוצה וירידה בהיקף העסקאות", כך מסכם שר השיכון אריאל אטיאס את פועלו. בראיון ל"גלובס", מציין אטיאס כי כל המגמות בשוק הנדל"ן מצביעות על "ירידות מחירים מתונות", אולם מזהיר כי מחנק האשראי לקבלנים עלול להוביל להיפוך המגמה, בקרוב מאוד.

"היזמים משלמים פחות על מחירי הקרקעות החל מתחילת 2011 - וזה אומר שהשוק הולך לקראת ירידות מחירים מתונות ומדורגות", מסביר אטיאס, שמציין כי על המשרד להמשיך ולשווק קרקעות "כפי שעשינו בשלוש שנים האחרונות".

לדברי אטיאס, לשיווק הקרקעות - כ-100 אלף יח"ד ב-3 השנים האחרונות - יש השפעה "מרכזית" על מחירי הדירות, שהולכים ויורדים. "זה חייב להימשך", דברי אטיאס. "בצורה כזו, בשיתוף כלים נוספים כמו דיור להשכרה ו'מחיר למשתכן' - נכון לפעול".

מנגד, חושש אטיאס כי בנוסף לירידה בביקושים יסבול שוק הדיור גם מירידה חדה בהיצע, עקב מחנק האשראי בשוק . "כסף הבנקים כבר לא נותנים, אין יותר מדי אשראי - ואם לא יבנו פה דירות על הקרקעות שמשווקות, נחזור די מהר לאותו סרט (של עליית מחירים)", דברי אטיאס.

כמו כן, התייחס אטיאס גם ל"סיבוב" שעשו משפחות חרדיות מרובות ילדים במסגרת פרויקט "המחיר למשתכן", כאשר רכשו דירות של 3-4 חדרים במודיעין בזול - ומכרו אותן ברווחים עצומים למשפחות חילוניות. "מדובר באירוע משנת 2007, לפני כניסתי לתפקיד", הבהיר אטיאס.

עוד הסביר השר כי "הכללים שהיו במשרד השיכון יצרו את הפירצה הזאת - שאדם מקבל דירה בהטבה מהמדינה, ויכול למכור אותה", סיפר. "אני עצרתי את זה. העברנו החלטה שבמשך 10 שנים אי אפשר להעביר זכויות או בעלות".