סיבידיה יצאה לסבב גיוס של כ-10 מיליון דולר

בנק ההשקעות גולדמן זאקס מלווה את החברה במהלך שעשוי להוביל למכירתה לפי 150-200 מיליון דולר ■ בשנת 2011 צמחו הכנסות החברה ב-25% והסתכמו ב-60-70 מיליון דולר

חברת סיבידיה יצאה לאחרונה לסבב גיוס של כ-10-15 מיליון דולר, כך נודע ל"גלובס". למרות שההיקף המדובר נמוך יחסית, מלווה בנק ההשקעות גולדמן זאקס את הגיוס אך ייתכן והוא בוחן במקביל הצעות רכש לחברה לפי שווי של 150-200 מיליון דולר. הגיוס מתבצע על רקע צמיחה מרשימה בשורה העליונה: סיבידיה סיימה את שנת 2011 עם גידול של 25% בהכנסות, שהסתכמו בכ-60-70 מיליון דולר. החברה נבחרה לאחת מחברות הסטארט-אפ המבטיחות של "גלובס" בשנת 2009.

אלון אגינסקי, סיבידיה / צלם איל יצהר
 אלון אגינסקי, סיבידיה / צלם איל יצהר

סיבידיה (Cvidya), שמספקת פתרונות לניתוח הכנסות עבור ספקיות שירותי טלקום ומדיה, מנסה בשנתיים האחרונות להפוך לחברה גדולה. אתמול פרסמה החברה הודעה לעיתונות שהציגה את הביצועים שלה בשנת 2011.

את הקפיצה הגדולה ביצעה החברה בעקבות רכישת חברת ECTel בסוף 2009, מהלך שהכפיל את הכנסותיה ואת כוח האדם בחברה. לאחר הרכישה, ביצעה החברה גיוס של 10 מיליון דולר מהמשקיעים הקיימים: כרמל, סטייג'וואן, סטאר, באטרי, היפריון וחברת אורקל. כעת מנסה החברה לגייס סכום נוסף, לאחר שגייסה עד כה 38 מיליון דולר, וקיבלה 5 מיליון דולר נוספים בהלוואה מקרן פלנוס.

סיוע לספקיות הטלקום

את סיבידיה הקימו, בשנת 2000, המנכ"ל אלון אגינסקי וחיים מר. החברה התרכזה בבעיה שאיתה מתמודדות ספקיות שירותי הטלקום - אימות הנתונים שעל פיהם נגבים הכספים מהלקוחות. סיבידיה פיתחה פתרונות בתחום אבטחת ההכנסות (Revenue Assurance), שמיועדים לשפר את השורה העליונה של ספקיות הטלקום. השידוך עם ECTel, סיפק לחברה הרחבה של סל הפתרונות גם לתחום של ניהול הכנסות ופתרונות לגילוי ומניעה של הונאות ברשתות תקשורת.

בשנת 2009, אמר אגינסקי בראיון ל"גלובס" כי בחברה שואפים להגיע ל"מכירות של 100 מיליון דולר", והסכום הזה נראה כעת קרוב יחסית. עם זאת, מכיוון שמדובר בשוק בוגר ותחרותי יחסית, הגיוני שבעלי המניות ינסו לממש כאשר תהיה להם הזדמנות. אגינסקי אמר בעבר בהקשר זה כי "אנחנו בונים חברה גדולה, אבל בדרך יכולות לקרות הפתעות".

לא ניתן היה להשיג את תגובת החברה לידיעה.