פרשת מגהאפלוד: סעיפי אישום חדשים נגד בעלי האתר

לכתב האישום המתוקן נוספו 3 סעיפים של הפרת זכויות יוצרים ו-5 סעיפי הונאה ■ הנאשמים עדיין ממתינים לפסיקת ביהמ"ש בניו-זילנד בעניין הסגרתם לארה"ב

הבעלים והמנהלים של אתר ההורדות מגהאפלוד (Megaupload), שנעצרו בחשד להפרת זכויות יוצרים והונאה באמצעות האתר, ייאלצו להתמודד עתה עם סעיפי אישום חדשים בנושא הפרות זכויות יוצרים - כך עולה מכתב האישום שהוגש לבית המשפט במדינת ווירג'יניה.

על-פי כתב האישום המתוקן, הבעלים של האתר, קים דוטקום, יואשם ב-3 סעיפים פליליים נוספים בעניין הפרת זכויות יוצרים ו-5 סעיפים נוספים על הונאה, על-ידי "ניהול חברה לא חוקית לכאורה, שהציעה להורדה תכנים המוגנים בזכויות יוצרים ללא מתן תמלוגים ליוצרים".

נזכיר כי בכתב האישום המקורי שהוגש לבית המשפט ב-5 בינואר היו רק 5 סעיפי אישום.

בכתב האישום נכתב כי "המגה קונספרציה" הצליחה לגרוף למעלה מ-175 מיליון דולר מפעילות החברה מאז שהחלה לפעול ב-2005, על-ידי הפצת תכנים המוגנים בזכויות יוצרים כמו סרטים, מוזיקה, ספרים, תוכנות ומשחקי מחשב.

אתר מגהאפלוד נחשב מהאתרים הגדולים בעולם להורדת קבצים, ולמרות שניתן להשתמש בו למטרות לגיטימיו,ת הוא הפך במהרה לגן עדן למפירים של זכויות יוצרים.

בחודש שעבר נעצרו בניו-זילנד, בהוראת ה-FBI, הבעלים של האתר, קים דוטקום, יחד עם מנהלים נוספים באתר, והם ממתינים כעת לפסיקת בית המשפט במדינה שיחליט אם להיעתר לבקשת ה-FBI להסגיר אותם לארצות-הברית.