בעיות במרחב: יואב גולן מסרב לשלם 42 מ' ש' לפימי וסגול

לבעלים לשעבר אופציה למכור לגולן מניות מרחב במחיר הגבוה ב-70% מהשוק ■ מרחב נפלה 36% בשנה האחרונה

יואב גולן, בעל השליטה בחברת מרחב , הודיע היום כי בגין טענות שיש לו על עסקת רכישת השליטה בחברה מידי קרן פימי, כתר ומנהליה, הוא לא ישלם את מלוא התשלום השני בעסקת הרכישה של החברה.

העסקה, שבמסגרתה רכש גולן את השליטה במרחב, אמורה להתבצע בשלושה שלבים. בשלב הראשון רכשה ניאור שבשליטת גולן 47.4% מהון המניות של מרחב, שנמצאות בידי פימי וכתר, תמורת 147.3 מיליון שקל לפי מחיר של 10 שקלים למניה. השלב השני של העסקה מורכב מאופציות CALL ו-PUT שניתנו לשני הצדדים לרכישת ומכירה של כ-12.5% באוגוסט 2011 או בפברואר 2012, לפי מחיר של 10.5-11 שקל למניה. בשלב השלישי יימכרו יתרת המניות שיהיו בידי בעלי תפקידים בכתר פלסטיק ביולי 2012, לפי מחיר של 10.8-11 שקל למניה.

גולן מנסה להוריד את המחיר

כעת, לקראת השלמת השלב השני של העסקה, מנסה גולן להפחית את התשלום. היום דיווחה מרחב כי פימי וכתר פלסטיק פנו לגולן בבקשה לממש את אופציית ה-PUT שניתנה להם למכירת כ-12.5% מהון המניות לגולן, תמורת 42.1 מיליון שקל, לפי שווי מניה של 10.8 שקלים - מחיר הגבוה בכ-70% משוויה הבוקר. משפחת סגול, בכירים בחברת כתר, חברת כתר עצמה וקרן פימי מחזיקים כיום כ-17% ממניות מרחב.

גולן טוען כי לשתי החברות יש התחייבויות אליו, ובדיווח מטעם מרחב נאמר כי "נוכח טענות שיש לגולן בגין עסקת רכישת השליטה בחברה, הוא בוחן את הסכומים שהינו זכאי לתבוע או לקזז ממחיר המימוש של אופציית ה-PUT הנ"ל".

בשנה האחרונה צנחה מניית מרחב ב-36%, לשווי חברה של כ-200 מיליון שקל. שווי החזקותיו של גולן ירד לכ-94 מיליון שקל, ומאז רכישת השליטה על-ידי גולן היא לא חילקה דיבידנד.

מרחב עוסקת בייצור ושיווק של כלים סניטריים, ברזים ומוצרי אינסטלציה מפלסטיק. החברה מוכרת לציבור הישראלי בין היתר דרך המותגים חמת (ברזים), חרסה (כלים סניטריים) וליפסקי (תשומות בנייה מפלסטיק), שבהם היא מחזיקה. מאז העברת השליטה בחברה, עזבו אותה המנכ"ל סבינועם אביבי, סמנכ"ל הכספים אבנר נחום, ומנכ"ל חברת הבת, דני ואזה.