עדיאל שמרון מונה למנהל מחוז מרכז במינהל מקרקעי ישראל

ועדת המכרזים של נציבות שירות המדינה בחרה היום פה אחד את שמרון לתפקיד, מבין שמונה מועמדים שהגיעו לשלב האחרון

מנהל אגף התיאום והתקציבים במינהלת תנופה עו"ד עדיאל שמרון, מונה למנהל מחוז מרכז במינהל מקרקעי ישראל, שבראשו עומד בחודשים האחרונים בנצי ליברמן, ששימש כמנכ"ל תנופה (לשעבר "מינהלת סל"ע" - סיוע למתיישבי עזה וצפון השומרון).

ועדת המכרזים של נציבות שירות המדינה בחרה היום פה אחד את שמרון לתפקיד, מבין שמונה מועמדים שהגיעו לשלב האחרון.

נזכיר כי, עברה למעלה משנה מאז סיים ישראל סקופ סיים את תפקידו כמנהל מחוז המרכז במינהל מקרקעי ישראל. בהיעדר מחליף קבוע לסקופ, מונה כממלא מקום מנהל מחוז המרכז יצחק ישראלי, סמנכ"ל משאבי אנוש של המינהל.

באוקטובר 2011 נערך מכרז למציאת מועמד מתאים לתפקיד, אך כל המועמדים נפסלו. היה זה מכרז בין-משרדי (פתוח לכלל עובדי המדינה), שאליו ניגשו מספר מועמדים מתוך המינהל, לרבות ארם מרגלית, סגן למנהל מחוז מרכז; עו"ד נסים אברהם, היועמ"ש במחוז מרכז; אילן דגני, סגן מנהל אגף השיווק; ועזרא גרינבאום, סגן מנהל מחוז ירושלים.

כפי שנחשף ב"גלובס" לפני כארבעה חודשים, ליברמן, המנהל החדש של המינהל, בחן את המועמדים, אך לא מצא מועמד מתאים; טענו אז שהוא מבקש להביא מועמד משלו מבחוץ. עם זאת, ראוי גם לציין כי המועמדים שפסל ליברמן במכרז באוקטובר, נפסלו כבר באביב 2011 במכרז פנימי שערך ממ"י, עת שהיה בניהולו של ירון ביבי.

בינתיים, יישום הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל עוד בחיתוליו, המנהל החדש של הרשות רק נכנס רשמית לתפקידו לפני חודשים ספורים, ועכשיו נבחר לתפקיד מנהל המחוז הגדול ביותר (שאגב, צפוי להיות מאוחד עם מחוז תל אביב), אדם שלא צמח מתוך הארגון.
מצד אחד, חוסר היכרות עם הארגון עלול להוות חיסרון למנהל מבחוץ; מצד שני, אם כבר "מנערים" את המערכת באמצעות מנכ"ל חדש שלא צמח מתוך הארגון - ועל-ידי רפורמה שמשנה את המבנה הארגוני של המינהל, ומסיטה את מרב משאביו לשיווק קרקעות - אולי "דם חדש" גם במחוז המרכז עשוי להועיל.