צבי איצקוביץ', המשנה למנכ"ל בנק לאומי, פורש מתפקידו

איצקוביץ' היה אמור לפרוש בקרוב ממילא, ודירקטוריון הבנק אישר את הקדמת פרישתו ■ איצקוביץ' שימש ב-12 השנים האחרונות כראש החטיבה לבנקאות פרטית ובינלאומית

צבי איצקוביץ (65), המשנה למנכ"ל בנק לאומי וראש החטיבה לבנקאות פרטית ובינלאומית, הודיע הבוקר (ב') על פרישתו מהבנק. זאת, בעקבות מינויה של רקפת רוסק עמינח למנכ"ל.

איצקוביץ - שנחשב לאיש של המנכ"ל היוצאת, גליה מאור ומאנשי הגוורדיה הוותיקה של הבנק - לא היה מחסידיה של רוסק עמינח. כפי שהערכנו לפני שבועות ספורים, עם מינויה למנכ"ל בחר איצקוביץ להקדים את פרישתו, ויעזוב ברבעון השלישי.

איצקוביץ, שנחשב בנקאי מקצועי ומיומן מאוד, עובד בלאומי זה 33 שנה, ומילא שורה של תפקידים בכירים. הוא הקים את החטיבה לבנקאות פרטית ובינלאומית, ועמד בראשה ב-12 השנים האחרונות; היה מנהל סניף שיקגו של בנק לאומי ארה"ב; ראש אגף לקוחות פרטיים בחטיבה הבנקאית; סגן ראש החטיבה לכספים ולכלכלה; המבקר הראשי של הבנק וראש החטיבה לחברות-בנות.

קביעת מחליפו של איצקוביץ, תהיה במסגרת סבב המינויים הראשון שתערוך רוסק עמינח בשבועות הקרובים. סבב זה, יכלול לפחות שני חברי הנהלה - ראש החטיבה העסקית, התפקיד שממלאת רוסק עמינח כיום, וראש החטיבה לבנקאות פרטית ובינלאומית. עם המועמדים לתפקיד נמנים שני סגניו של איצקוביץ: גדעון זיסקינד וניצה רוסו שטאובר. עם זאת, יתכן מאוד כי רוסק עמינח תבקש להביא לתפקיד מנהל מחוץ לחטיבה.

החטיבה לבנקאות פרטית ובינלאומית אחראית על הטיפול בלקוחות האמידים של הבנק, ובין היתר על שלוחות בנק לאומי בארצות הברית, בשוויץ, בבריטניה וברומניה, ונציגויות לאומי בעולם.