אל-ג'זירה לקחה גם את שידורי הליגה האירופית בצרפת

הרשת הקטארית ממשיכה בהשתלטות על שוק הכדורגל הצרפתי, כשרכשה את הזכויות ל-3 העונות הבאות; מחסלת את האחיזה של קאנאל פלוס בשוק הספורט

רשת אל-ג'זירה ממשיכה בהשתלטות על שוק זכויות הספורט בצרפת. בסוף השבוע סיכמה הרשת הקטארית עם אופ"א על רכישת הזכויות של הליגה האירופית לשידור בצרפת לשלוש העונות הבאות - 2012/13-2014/15. המשחקים יועברו בערוץ הספורט בתשלום של אל-ג'זירה.

בנוסף, מכרה אופ"א את שלבי ההכרעה של המפעל (חצי הגמר והגמר) לערוץ M6 הצרפתי, שישדר את המשחקים בערוץ החינמי שלו. הכניסה של אל-ג'זירה לשוק הזכויות הצרפתית טובה מאוד לאופ"א, שעל-פי הערכות תקבל 16 מיליון אירו עבור העסקה, בהשוואה ל-8 מיליון אירו שקיבלה לפני כן.

מי שממשיך לסבול מהכניסה של הרשת הקטארית הוא ערוץ קאנאל פלוס, שממשיך לאבד את האחיזה שלו בשוק הספורט בצרפת.

מוקדם יותר השנה רכשה אל-ג'זירה את זכויות השידור בצרפת של משחקי הליגה הצרפתית עבור כ-495 מיליון אירו לעונה, למשל שלוש שנים. מדובר על זכויות השידור של שני המשחקים המרכזיים, המשחקים המשניים ותוכנית סיכום המחזור. גם זכויות אלו הוחזקו עד היום על-ידי רשת קאנאל פלוס.

כזכור, ההשקעות הקטאריות בליגה הצרפתית לא מסתיימות רק בזכויות שידור: בתחילת העונה רכשה QIA, רשות ההשקעות של אמירות הנפט, את קבוצת פריס סן-ז'רמן.