"הסכם הגז של חח"י מצמצם הסיכון המגולם בשותפויות הגז"

טוען דן הארוורד מדויטשה בנק שמעריך גם כי ההסכם יסלול את הדרך לקבלת מימון נוסף לצורך פיתוח המאגר ■ בכלל פיננסים משאירים את המלצת הקניה שהעניקו לשותפויות ומעריכים כי הן נסחרות בפרמיה של מעל 10%

לאחר שאמש אישר דריקטוריון חברת החשמל את עסקת הגז הענקית במסגרתה ירכוש משותפויות הגז המחזיקות בזכויות על מאגר "תמר", היום (ב') יוצאים בתי השקעות בסיקור מיוחד שבוחן את ההשלכות של עסקה זו על השותפויות.

כאמור, מדובר בהסכם לרכישת גז למשך 15 שנה, שהיקפו הכספי ההתחלתי מסתכם ב-8 מיליארד דולר - המבטאים מחיר של 5 דולר ליחידת חום (לפי כמות של 3 BCM אולם בפועל המחיר ההתחלתי יהיה גבוה יותר ויעמוד עד 5.5 דולר משום שהוא יהיה מעודכן למועד תחילת ההזרמה - אמצע 2013). יחד עם זאת, ההיקף הכולל של העסקה עשוי להגיע לעד 20 מיליארד דולר כולל מימוש אופציות להגדלת כמות הגז ב-60%. (לסיפור המלא)

"מדובר בהסכם משמעותי גם אם צפוי. מזה תקופה ארוכה טענו כי הסכם זה חייב להיחתם שכן ישראל חייבת חשמל, חברת החשמל חייבת גז ותמר היא האלטרנטיבה היחידה. יחד עם זאת, מדובר בלקוח עוגן משמעותי עבור תמר ותוספת ודאות לפרויקט", טוען ירון זר, אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים. "להערכתנו, תמר תחתום בקרוב על הסכם עם קבוצת החברה לישראל שתהיה הלקוח השני בגודלו מבין הלקוחות הישראליים".

בכלל פיננסים משאירים את המלצת ה"קניה" שהעניקו לכלל השותפויות הישראליות של מאגר תמר. לישראמקו מעניקים בכלל פיננסים מחיר יעד של 60 אגורות - כלומר פרמיה של 12.5% על המחיר שבו היא נסחרת בשוק. לגבי אבנר מעניקים בחברה מחיר יעד של 310 אגורות - פרמיה של 16.9% על מחירה בשוק, ולגבי דלק קידוחים מענקים בחברה מחיר יעד של 1800 אגורות, כלומר פרמיה של 18.9%.

גם דן הרווארד, אנליסט בדויטשה בנק מכיר בחשיבותו של הסכם הגז עבור שותפויות תמר. "הסכם הגז של חברת החשמל הוא אבן דרך עבור שותפויות הגז של תמר ומצמצם באופן משמעותי את הסיכון שמגלמות חברות אלה ויסלול את הדרך לעבר קבלת חבילת מימון נוספת עבור השותפיות לצורך פיתוח נוסף של המאגר".