בונוס נוסף להוט: קידומת 053 ללא תמורה למירס

משרד התקשורת יאפשר למירס את הקידומת החדשה ללא תמורה, לאחר שסוכם כי מירס תישא בעלויות שייגרמו למפעילים בגין שינוי הקידומת מ-057 ל-053

בונוס נוסף לקבוצת הוט: משרד התקשורת קיבל החלטה עקרונית להעניק לחברה הבת מירס את הקידומת 053. ההודעה על כך צפויה להתפרסם בתוך ימים ספורים. כפי שנחשף ב"גלובס", המשרד הגיע להבנות עם מירס לפיה היא תישא בעלויות שייגרמו למפעילים בגין שינוי הקידומת מ-057 ל-053. ברגע שהדבר סוכם, הוחלט במשרד התקשורת שאין מניעה מלאפשר לחברה לקבל את הקידומת החדשה, והוא ימסור על כך הודעה בקרוב.

מירס ביקשה את הקידומת היות והיא עומדת להשיק רשת סלולרית חדשה שהיא סבורה שתחת הקידומת הנוכחית 057, יהיה קשה לה לגייס לקוחות, בגלל הזיהוי שלה עם המגזר הציבורי. לכן היא מחפשת קידומת חדשה ורעננה שאיתה תוכל להתחרות על לקוחות בשוק הפרטי.

כל המפעילים ללא יוצא מן הכלל מתנגדים בתקיפות לכך שמירס תקבל את הקידומת ללא תמורה, ודרשו שהיא תישא בעלויות הכרוכות בהסבת הלקוחות במאגרי המידע שלהם. משרד התקשורת קיבל את הדרישה, אך מעבר לכך לא הסכים להימנע מלהקצות את הקידומת במסגרת של מכרז כפי שביקשו החברות הסלולריות, ולגבות תשלום הוגן בגינה.

על רקע ההקלות שמקבלת הוט, בדמות חוסר התערבות של משרד התקשורת במהלך האחרון שלה - מהלך שמשנה את פני שוק התקשורת ומביא לדימום עמוק של ספקיות האינטרנט - גוברות הביקורות נגד המשרד והבונוס הנוסף שמקבלת קבוצת הוט הוא לצנינים בעיני כל הענף.