תתחילו לספור את הליגה הברזילאית

כוכבים שחוזרים בהמוניהם מאירופה, כוכבים שמחליטים לא לעזוב לטובת אירופה, וגם זכויות שידור שיכניסו ב-2012 סך של 455.6 מיליון אירו

התופעה של כוכבים שמעדיפים את הליגה הברזילאית על פני אירופה היא מזמן עובדה מוגמרת. כדורגלנים כמו ואגנר לאב, אלאנו, אדריאנו, לואיש פביאנו, רונאלדיניו ועוד עזבו בשנים האחרונות את אירופה לטובת הכסף שנכנס לליגה הברזילאית, שנחשבת לאחת מהליגות הצומחות ביותר בעולם. הכוכב הגדול ניימאר לא מתפתה ללכת לריאל מדריד בזכות משכורת שמנה ממנה הוא נהנה בסאנטוס.

אחת הסיבות העיקריות לצמיחה היא הכספים שנכנסים לקבוצות מזכויות שידור. האתר futebolfinance.com מפרסם כי בעונת 2012 יקבלו 20 הקבוצות בליגה הברזילאית הבכירה 455.6 מיליון אירו, עלייה של פי שניים בהשוואה לעונת 2011.

מדובר על הליגה שמגייסת את הסכום השמיני בגובהו בעולם מהסכמי שידור - אחרי חמש הליגות הגדולות של אירופה (אנגליה, ספרד, גרמניה, איטליה, צרפת), הליגה ההולנדית והפורטוגלית.

חלוקת הכספים נקבעת לפי קבוצות דירוג: 2 הגדולות, פלמנגו וקורינתיאנס, יקבלו כל אחת 37.18 מיליון אירו; ארבע קבוצות - סאו פאולו, פלמייראס, ואשקו, סאנטוס - ייהנו מסכום של 33.2 מיליון אירו כל אחת; שש קבוצות ייהנו מנתח של 24.35 מיליון אירו; שמונה קבוצות יקבלו את הסכום המינימלי שנקבע לעונת 2012 - 12.8 מיליון אירו לכל אחת. אגב, כספים נוספים מטלוויזיה יכולות הקבוצות להשיג מהשתתפות בגביע הליברטדורס.