ורשבסקי לעובדי ערוץ 10: מר טלוויזיה השני עוזב אותנו

לאחר הודעת יעקב אילון על פרישתו, כונסו היום כל עובדי ערוץ 10 וחברת החדשות ■ מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי: "עוזב אותנו אייקון ענק של חדשות" ■ מ"מ מנכ"ל חדשות 10 אורי רוזן: "ההחלטה על המעבר לירושלים היא לא אשמת הרשות השנייה"

יום לאחר הודעתו של מגיש חדשות 10 יעקב אילון על עזיבתו, התכנסו הבוקר (ג') כל עובדי ערוץ 10 וחברת החדשות לשמוע את הסיבות לעזיבה. במהלך הכינוס הקצר דיברו יעקב אילון; מ"מ מנכ"ל חברת חדשות, אורי רוזן; וכן מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי.

בדבריו לחבריו לעבודה הסביר אילון את ההחלטה לעזוב ואמר: "אני מצטער שהגעתי למצב הזה. לא רציתי להגיע לכך. כולכם יודעים במה היו כרוכים כל החודשים האחרונים של שידור החדשות מירושלים. זה נמשך כמה חודשים וכנראה יימשך עוד כמה זמן, וזה כבר בלתי אפשרי מבחינתי".

לאחר מכן אמר רוזן כי ההחלטה של אילון מתסכלת מאוד, אבל "אין איש רע בסיפור הזה", תוך שהוא מדגיש כי ההחלטה למעבר לשידור מירושלים היא לא אשמתה של הרשות השנייה, ש"בסך-הכול עושה את תפקידה ואוכפת את החוק".

יחד עם זאת אמר רוזן כי החוק לשדר מירושלים הוא מיותר ואינו תורם לאף אחד. "אולי דב גילהר בפינת הביורוקרטיה יצליח להבין מה ההיגיון של החוק, אבל מהרגע שהוא חוקק החלטנו שנעמוד בו. ‫עם כל שרשרת המשברים שאנחנו עוברים, אני בטוח שהתקופה הקשה תחלוף, ובקרוב יהיה לנו משקיע, הוודאות תחזור, ונשדר מאולפן חדש וקבוע בנווה-אילן", אמר רוזן.

"היה מר טלוויזיה אחד, יש מר טלוויזיה שני, וכנראה נצטרך לגדל פה מר ו/או גברת טלוויזיה חדשים", סיכם ורשבסקי. "עוזב אותנו אייקון ענק של חדשות, ואנחנו כולנו מודים לך, יעקב, על כל השנים וכל הדברים הגדולים שעשית כאן".
.
גם ורשבסקי התייחס למעבר לירושלים, שהיווה את הרקע לעזיבתו של אילון, והדגיש כי "חוק זה חוק, ועמידה בכל תנאי הרגולציה זה דבר בעל חשיבות אסטרטגית עבור הערוץ, אסטרטגיה שהוכיחה את עצמה פעם אחר פעם, ואנחנו נמשיך גם בעתיד, למרות כל הקשיים, לקיים את כל הכללים וההוראות".

"ראינו בעבר מה קרה לערוץ כשהוא לא עמד במחויבויות הרגולציה, ודבר כזה של חוסר עמידה במחויבויות וכללים לא יחזור", הוסיף ורשבסקי וסיכם כי "הרשות השנייה ממלאת את תפקידה, והיא עושה זאת כראוי".