עיכובים בתשלום המשכורות באולפני גלובוס גרופ

זאת מאז נובמבר ■ החברה מספקת שירותי צילום ותפעול לערוצי טלוויזיה שונים ■ גלובוס גרופ: "חל עיכוב בתשלום משכורות לחלק קטן מהעובדים, ואלה ישולמו מחר"

אולפני גלובוס גרופ מעכבים את תשלום שכרם של כ-200 מעובדי החברה בקריית התקשורת נווה-אילן בחודשים האחרונים. "עד עכשיו היינו סמרטוטים, אבל אנחנו חוששים לעתיד שלנו. יש לנו משכנתאות, ילדים, ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להמשיך לפחד לדבר", אמר ל"גלובס" אחד העובדים במקום.

חברת ג.ג. אולפני ישראל מספקת את כל שירותי הצילום והתפעול של ערוצי הטלוויזיה המשדרים מהמתחם - חברת החדשות של ערוץ 2, ערוץ 9, ערוץ הכנסת, ערוץ הקניות וזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת.

באולפני נווה-אילן, המשתרעים על פני 60 דונם, עובדים יותר מ-200 עובדי החברה שאחראים על התפעול הטכני של כלל ההפקות במתחם - צילום, תאורה, סאונד, איפור, ניקיון, אדמינסטרציה ועוד.

לדברי עובדי החברה, ב-3 החודשים האחרונים משכורתם אינה משולמת ב-10 בחודש כפי שהחוזה שלהם מכתיב. "אף אחד לא מסביר לנו למה אנחנו לא מקבלים את השכר בזמן", מספרת עובדת במקום, "כבר כמה חודשים שאני לא יודעת מה לעשות".

העובדים מציינים עוד כי בעוד שרוב העובדים קיבלו בסופו של דבר החודש את שכרם, "הפועלים הנמצאים במקום הנמוך ביותר בשרשרת המזון - אנשי ניקיון, מסגרייה ואחרים - עדיין לא קיבלו את המשכורת של ינואר, כמעט שבועיים אחרי".

לפני כשנה וחצי, בשל בעיה דומה של אי-תשלום שכר במשך שבועיים, התקוממו חלק מהעובדים ואף איימו לא להיכנס לאולפן של ערוץ 2 בזמן המהדורה הראשית. המשבר נפתר רק לאחר התערבות של הנהלת חברת החדשות של ערוץ 2, שנלחצה מהאפשרות שהמהדורה לא תשודר וכן בעקבות התערבותה של ההסתדרות, שאליה פנו העובדים.

"הייתה התמרמרות גדולה בקרב עובדי המקום בשל בעיות שכר קשות", נזכר אחד מעובדי ערוץ 2, "אבל זה נפתר לבסוף, ואני לא זוכר שהיו עוד בעיות לאחר מכן".

יצוין כי לאחר התקוממות זו, שכרם של העובדים החל להגיע בזמן. זאת, כאמור, עד לפני 3 חודשים.

"אנחנו חושבים להצטרף לארגון העיתונאים החדש שקם באחרונה", אמר אחד העובדים במתחם, "המצב שלנו לא טוב. אנחנו חוששים לפנות להנהלה, כי אף אחד לא רוצה ש'יסמנו' אותו. כל אחד יודע שאין להנהלה בעיה למצוא לכל אחד מאיתנו מחליף 'פחות בעייתי', כזה שלא יתלונן אם המשכורת שלו מעוכבת. ההנהלה יודעת שיש המון אנשים זולים שצמאים להיכנס".

בתגובה לדברים נמסר מגלובוס גרופ כי "חל עיכוב בתשלום משכורות לחלק קטן מהעובדים, ואלה ישולמו מחר".