בדיקת "גלובס": לקראת פורים - מחירי התחפושות יורדים

כבר לא פשוט להשיג להיטים כמו דמויות הפסטיגל, אנגרי בירדס, פאואר ריינג'רס ודרדסים, אבל התחפושות הקלאסיות נמכרות היום במחירים אטרקטיביים במיוחד

פורים קרב ובא, ומחירי התחפושות במגמת ירידה. השנה, אומרים בענף, החג תחרותי במיוחד ומאופיין בתנועת קונים ערה ובשיעורי קניות הגבוהים בעשרות אחוזים ביחס לשנה שעברה.

כך, בטויס אר אס מדווחים על עלייה של 60% במכירות ביחס לנתוני אשתקד. לצד תחפושות קלאסיות (נסיכות, דמויות דיסני, לוחמי נינג'ה, פיראט, קאובוי, אינדיאני וכו'), 4 תחפושות מככבות במצעד הלהיטים לשנת 2012: דמויות הפסטיגל (בעיקר "לייק" שכבר קשה למצוא), דמויות דרדסים (ולא אלה מהשנה שעברה), פאואר ריינגר'ס (נכון, לא אלה מהשנה שעברה) ודמויות אנגרי בירדס שמשגעות את הילדים ואת ההורים.

אמנם תחפושת של "לייק" עולה יותר מ-200 שקל, אך ההיצע הולך ומידלדל, ובמקביל חלה ירידה של עשרות אחוזים במחירי תחפושות אחרות, ביחס למחירן לפני שבועות ספורים.

דמויות הציפורים הזועמות נמכרות בשתי גירסאות: רשת טויס אר אס מייבאת את התחפושות בעצמה, ומוכרת את התחפושת במחיר של 130 שקל (אדומה ושחורה בלבד). יצרנית התחפושות פייסטה, בעלת הזיכיון לייצור מוצרי אנגרי בירדס מציעה, את דמות החזיר, הציפור הצהובה, הציפור האדומה והציפור השחורה לילדים (130-150 שקל) ובמידות למבוגרים (כ-180-200 שקל) - מה שמאפשר תחפושת קבוצתית או משפחתית.

כאמור, מלאי הלהיטים הולך ואוזל ברוב החנויות. מצב זה עשוי להביא לכך שעל אף פרסומים באמצעי התקשורת למחירים זולים - בחנויות התמונה אחרת, והתחפושות כבר אזלו. לכן חשוב לטלפן קודם ההגעה לחנות ולברר כי התחפושת הנחשקת אכן קיימת.

כך, בדיקה טלפונית בטויס אר אס גילתה כי יש מלאי של אנגרי בירדס בשורה של סניפים, אך מתבקש ככל שזה נשמע, לא תמיד קל לברר את הפרט המהותי הזה מראש. טלפון לרשת עידן 2000 גילה כי המלאי קטן, ובמתחם "עיר התחפושות" שפתחה הרשת בצומת קסטינה כמעט בלתי אפשרי לברר מראש מה קיים במלאי, משום שהחנות עצמה מרוחקת מהאוהל שבו נמכרות התחפושות.

בביקור במתחם שלשום (ב') היו במלאי רק שתי תחפושות של אנגרי בירדס, ואילו בשבוע שעבר היה מי שהתלונן כי לא מצא אפילו אחת. בשורה התחתונה, מדובר בשוק דינמי מאוד, וחשוב להיות עם אצבע על הדופק.

בחלק מהרשתות אין אחידות מחירי בין הסניפים. הסיבה נובעת מכך שהסניפים מנוהלים על-ידי זכיינים, ומכאן שיכולים להתחרות גם בתוך הרשת, כך שבירור טלפוני מקדים גם בסניפי אותה רשת עשוי לגלות הבדלים במחירי תחפושות בין החנויות, בהתאם למבצעים נקודתיים. אולם לא מדובר במדיניות אחידה שמחייבת חשדנות מצד הצרכן. ברשת טויס אר אס, לדוגמה, המחירים אחידים בין כל הסניפים.

בילבי ב-30 שקל

המחירים במגמת בירידה. בכפר השעשועים תחפושות של נארוטו עולה 10 שקל במקום 50 שקל, שמלת נסיכה לבנה או ורודה עולה 50 במקום 100 שקל, ותחפושת בילבי ירדה ל-30 שקל במקום 80 שקל. בכפר השעשועים מסבירים כי ככל שיתקרב החג, יועמקו המבצעים.

בטויס אר אס הוזלו מגוון תחפושות ב-30%-40%: תחפושת פיטר פן תעלה היום 70 שקל במקום 100 שקל, שמלות מפוארות של נסיכות דיסני הכוללות שתי תחפושות ב-130 שקל במקום ב-200 שקל, תחפושת של ערפד ב-60 שקל במקום ב-100 שקל, ואסטרונאוט ב-100 שקל במקום ב-150 שקל.

מחירי התחפושות, ולפיכך מבצעים נקודתיים בסניפי הפיראט האדום, משתנים בין הסניפים. ככל שיתקרב מועד החג, תחפושות שייוותרו על המדף יוזלו בשיעורים של כ-30%. "מי שרוצה להיערך לשנה הבאה יגלה מציאות אמיתיות יום אחרי החג", אומרים בענף.