פסגות מעלה הערכת השווי של "תמר" ל-8.5 מיליארד דולר

בנוסף מועלים מחירי היעד לשותפויות המחזיקות בתמר: אבנר, דלק קידוחים וישראמקו

בית ההשקעות פסגות מעדכן היום כלפי מעלה את הערכת השווי שלו לפרוייקט "תמר", לאחר ששלשום דירקטוריון חברת החשמל אישר את עסקת הגז הענקית עם שותפויות מאגר הגז. לפי ההסכם השותפויות יימכרו גז טבעי לחברת החשמל במשך 15 שנה כאשר היקף העסקה נאמד בכ-8 מיליארד דולר.

לטענת פסגות, "מקבץ הסכמי מכירת הגז מפרויקט תמר וההתקדמות בהסכם הרכישה של חברת חשמל, מעלים את הודאות ביחס לתזרים העתידי. כפועל יוצא, אנו מעלים את הערכתנו לשווי המאגר לכ-8.5 מיליארד דולר לעומת 7.5 מיליארד דולר בהערכה הקודמת. בנוסף מועלים מחירי היעד לשותפויות המחזיקות בתמר: אבנר , דלק קידוחים וישראמקו ".

להערכת פסגות, "העסקה תיסגר בקרוב על אף אי הסכמות הקיימות ביחס לסוגיות שונות ובהן הנוגעות לעדכון תעריפים בעתיד. לאורך חיי ההסכם תהיינה שתי נקודות עדכון מחיר: לאחר 8 שנים ניתן יהיה להתאים את התעריפים בכ-10%-25%. לאחר 11 שנים ניתן יהיה להתאים את התעריפים בכ-10% נוספים. מכאן שהתעריפים הריאליים ינועו בין 3.5 ל-7.1 דולר ל-mmbtu".

עוד מציינים בפסגות כי "לאורך חיי החוזה תסופק הכמות המקסימלית (75 BCM). חתימה על ההסכם מעלה את ההיקף המכירות הכספי המוערך על בסיס כלל העסקות לכ-18-24 מיליארד דולר ואת נתח הרזרבות המכורות לכ-30%-40%".

"ההסכמים מגלמים מכירות בקצב שנתי של כ-5-7bcm. למעשה תמר מתחילה למצות את פוטנציאל האספקה שלה עד להרחבה הצפויה ב-2016".

לאור האמור לעיל, פסגות מעדכנים את ריבית ההיוון ל-9% (לעומת 9.5%) ומעלים את תחזית התעריף ל-5.6 דולר ל MMBTU (לעומת 5.3 דולר).

בשורה התחתונה, מציינים בפסגות כי "הודאות העולה כתוצאה מחתימה על חוזים משמעותיים, התקרבות לחתימה על הסכם עם חברת חשמל, הקמת ועדות שתכליתן גיבוש מדיניות המעודדת שימוש בגז טבעי והתבטאויות המצדדות ביצוא, תומכים בעדכון הערכת השווי לפרויקט תמר".