בנק הפועלים מקים קרן שתשקיע בחברות בעלות זיקה פיננסית

ישקיע 80 מיליון שקל ב-15-20 מיזמים ■ חלק מהטכנולוגיות יוטמעו במערכות הבנק

בנק הפועלים מקים קרן שתשקיע בחברות טכנולוגיה בתחום הפיננסי (Fintec). הקרן תקצה 80 מיליון שקל להשקעה בחברות Fintec במהלך 3-5 שנים.

"המהלך יהפוך את בנק הפועלים ל'בית' עבור חברות טכנולוגיה שמתמחות בפיתוח מוצרים לתחום הפיננסים", אמר יו"ר הבנק, יאיר סרוסי, שהוסיף כי "הנכונות של המגזר הפיננסי בישראל, ובראשו הבנקים, לאמץ ולקדם חידושים טכנולוגיים, מסייעת להתפתחות ה-Fintec. בנק הפועלים יעודד יוזמות טכנולוגיות חדשניות בתחומי הפיננסים".

את פעילות השקעות האקוויטי במסגרת המיזם יוביל אמיר אביב, מנכ"ל פועלים שוקי הון, זרוע ההשקעות של בנק הפועלים. מטעם הבנק, ירכזו את המהלך ראש החטיבה האסטרטגית אריק פינטו וראש חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב, צביקה נגן, לשעבר בכיר באמדוקס. בהפועלים שואפים לצרף לדירקטוריון החברות גורמים מקצועיים מתוך הבנק אשר ביכולתם לסייע עסקית וטכנולוגית בהכוונת החברה.

הקרן תתמקד בהשקעה בחברות שנמצאות בשלב Early Stage, לאחר שקרן הון סיכון מובילה כבר נכנסה להשקעה בחברה, או במקביל להשקעה כזו. ההערכה היא כי הקרן תהיה מעורבת ב-15-20 מיזמים טכנולוגיים בשלבים שונים של התקדמות, כאשר כל השקעה צפויה לעמוד על כ-2-3 מיליון דולר בממוצע לחברה ולתקופה של 7-10 שנים.

תשואה של 25% בשנה

בבנק הפועלים זיהו 100 חברות, בהן חברות שמפתחות פתרונות בתחומי הליבה של מוסדות פיננסיים כמו ניהול תשתית, מחשוב ענן, אחסון, אבטחה וכדומה. הצטרפות הקרן להשקעת אקוויטי תלויה גם בהערכת פועלים שוקי הון ביחס לפוטנציאל הפיננסי של ההשקעה.

בחברות בהן הבנק יבחר לבצע השקעת אקוויטי, בנוסף לתמיכה טכנולוגית/עסקית, הציפייה היא לתשואה שנתית של כ-25%, כמקובל בתחום ההון סיכון. בחברות שבהן הבנק ישקיע על מנת להטמיע טכנולוגיות חדשות, אין ציפייה להחזר פיננסי ישיר.

בנק הפועלים ילווה את היזמים ואת החברות בתהליך פיתוח המוצרים, הן בפן העסקי והן בפן הטכנולוגי-יישומי. צוות משותף של חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב, חטיבת האסטרטגיה והיחידות העסקיות הרלוונטיות בבנק, יחד עם פועלים שוקי הון, יבחן חברות שמפתחות טכנולוגיות שהבנק מגלה בהן עניין. החברות שייבחרו יוכלו לקדם את פיתוח המוצרים שלהן בעזרת ניסוי והטמעה במערכות הבנק. הקרן תשקיע בחלק מהחברות.

בהמשך יאפשר בנק הפועלים לחברות לנסות ולבחון את המוצרים במערכות הבנק ולהיחשף למשתמשי קצה. במקרים בהם תידרש השקעת זמן של תוכניתנים או מפתחים מחטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים לתמיכה בפעילות (אינטגרציה של המוצר למערכות הבנק או סיוע נקודתי בפיתוח), ההשקעה תבוצע מתקציב ה-IT של הבנק.