מאבק באולטרה שייפ בין גורביץ' מארזים ל"מטרת מיזוג"

יוסף גורביץ' מארזים קיבל אישור הדירקטוריון לרכוש 24.9% מהחברה ■ ירון ייני ואסיה פיתוח בעלי מטרת מיזוג, המחזיקים כ-20% בחברה: "המהלך נעשה רגע לפני מינוי דירקטור שלנו ואינו לטובת בעלי המניות"

חברת אולטרה שייפ הודיעה לפני שעה קלה על כך שדירקטוריון החברה אישור הנפקה של 24.9% מהחברה במחיר של 4 מיליון דולר ליוסף גורביץ', דירקטור בארזים ובנו של יו"ר ארזים מאיר גורביץ'.

מחיר הרכישה משקף לאולטרה שייפ שווי של כ-59 מיליון שקל. כעת עולה מניית החברה ב-7% למחיר של 60.9 מיליון שקל.

מהלך כניסת גורביץ' לחברה לא תואם עם ירון ייני, כפיר זילברמן וחברת אסיה פיתוח, אשר רכשו בימים האחרונים יחד כ-18.3% מהחברה בעסקה דרך הבורסה, דרך חברת מטרת מיזוג שהוקמה על ידם לביצוע עסקאות מסוג זה. גורביץ' אינו מוגדר כבעל שליטה בחברה ולכן אינו צריך לאשר את העסקה באסיפת בעלי מניות אלא רק מול הדירקטוריון. בכל זאת חשים אנשי מטרת מיזוג כי נעשה מחטף.

כפיר זילברמן מאסיה פיתוח מסביר כי: "הדירקטוריון קיבל היום בבוקר מכתב בו ביקשנו לזמן אסיפה כללית למינוי דירקטורים מטעמנו עוד לפני אסיפת הדירקטוריון הערב. בפועל הישיבה התקיימה לפני מינוי דירקטורים מטעמנו אף שהפכנו לבעלי מניות גדולים בחברה, ובה אושר ההסכם הנוכחי.

"אנחנו לא מבינים איך הדירקטוריון אישר עסקה שאיננה מיטיבה עם הציבור. אין טעם לגייס סכום כזה כשיש לחברה כסף בקופה, אבל אין פעילות. כמו כן, מדוע לא פנו גם אלינו להשתתף בעסקה? אולי, כבעלי מניות קיימים, היה כדאי לנו להשתתף בעסקה גם במחיר גבוה יותר?"

מקורבים לעסקה אמרו כי העסקה התקבלה על ידי הדירקטוריון טרם קבלת מכתב אפסווינג וכן כי גורביץ' התחייב כרגע לא לעשות עסקאות בעלי עניין. כמו כן צוין כי העסקה בוצעה במחיר הוגן ובמהירות ללא בדיקת נאותות. את תגובתו של יור"הדירקטוריון אלון מאור לא ניתן היה להשיג.

במקביל הודיעה החברה היום כי צחי סולטן, שרכש 8% מהחברה, יצא ממנה באותו מחרי שנכנס - 1.3 שקל, לעומת 1.5 במסחר כעת.