הבורסה ננעלה בירידות; אי.די.בי ירדה 1.5% במחזור ענק

מדד הבנקים איבד כ-1% ■ דריכות לקראת ההנפקות של אי.די.בי, דלק קידוחים ואבנר ■ מחר בבוקר פוקעות אופציות המעו"ף לחודש פברואר ■ טבע תשלם יותר מ-250 מיליון דולר ליישוב תביעות ■ פרטנר פרסמה דוחות חלקיים ואיבדה 4.4%

יום המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ד') בירידות שערים כאשר מדד הבנקים ננעל בירידה של כ-1%. החוזים על מדדי ניו-יורק מאותתים כעת על ירידות שערים קלות בפתיחת המסחר היום. נזכיר כי אמש הגיבו המשקיעים בניו-יורק בחיוב לחבילת החילוץ של יוון ומדד הדאו ג'ונס נגע ברמת שיא של 13,000 נק', אומנם האופטימיות התפוגגה מעט לקראת הנעילה. נציין כי מחר פוקעות אופציות המעו"ף לחודש פברואר, מה שעשוי להניע את השוק בחצי השני של יום המסחר.

היום הוצגו המסקנות הסופיות של הוועדה להגברת התחרותיות במשק, המכונה "ועדת הריכוזיות". בשבוע שעבר סיימה הוועדה, בראשותו של מנכ"ל משרד האוצר לשעבר חיים שני, את עבודתה והגישה את מסקנותיה הסופיות לראש הממשלה, לשר האוצר יובל שטייניץ ולנגיד בנק ישראל סטנלי פישר. באוצר מתכוונים להביא את ההמלצות לממשלה בעוד כחודש ולהשלים את הליכי החקיקה בכנסת עד ערב פסח.

מהמלצות הביניים של הוועדה עלה כי בעל שליטה בגוף ריאלי משמעותי (גוף עם הכנסות של יותר מ-8 מיליארד שקל בשנה או שמאזנו מסתכם ביותר מ-20 מיליארד שקל), המחזיק גם גוף פיננסי משמעותי, ייאלץ למכור תוך ארבע שנים אחד מהם לפי בחירתו. תאגיד פיננסי משמעותי הוגדר כמי שמנהל נכסים יותר מ-50 מיליארד שקל. אם ההמלצות יתקבלו, קונצרן אידיבי אחזקות שבבעלות נוחי דנקנר צפוי למכור את כלל ביטוח וקונצרן דלק שבבעלות יצחק תשובה ימכור את הפניקס ואת אקסלנס. עם זאת, עולה אפשרות שאם הפניקס תמכור את אקסלנס, קבוצת דלק לא תהיה חייבת למכור את הפניקס.

כאמור, המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אמש במגמה מעורבת, לאחר שמוקדם יותר במהלך המסחר הגיע מדד הדאו ג'ונס מרחק נגיעה מרמת ה-13,000 נקודות, שיא שלא נרשם מאז 2008. זאת ברקע לאישור תוכנית החילוץ השנייה של יוון על ידי שרי החוץ שנפגשו בבריסל. כלכלנים רבים חלוקים בדעתם לגבי הצלחתה של תוכנית זו ומטילים ספק בכך שיוון ואירופה יוכלו להיחלץ מהמשבר.

פרטנר צנחה 4% על רקע דוחות חלקיים גרועים

פרטנר , הנמצאת בשליטת אילן בן דב, פרסמה היום תוצאות כספיות חלקיות לשנת 2011 ומזהירה מפני ירידת ערך נכסים לא מוחשיים. החברה דיווחה על צניחה של 24% בהכנסות משירותים במגזר הנייד ב-2011 ל-4.2 מיליארד שקל, הכנסות אלה צנחו ב-28% לכ-1 מיליארד שקל ברבעון הרביעי. גם ההכנסות ממכירת מכשירים התכווצו והסתכמו ב-294 מיליון שקל ברבעון לעומת כ-323 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2010. בשנת 2011 כולה הסתכמו ההכנסות בסעיף זה ב-1.748 מיליארד שקל לעומת 987 מיליון שקל ב-2010.

בניגוד לשיתוק של הבורסה (השוק המשני) ניכרת התעוררות בשוק ההנפקות (השוק הראשוני). דלק קידוחים ואבנר הנמצאות בשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, אישרו אתמול ביצוע הנפקה של יחידות השתתפות או ניירות ערך המירים ליחידות השתתפות, מדובר בגיוס הון לצורך פעילותה השוטפת של השותפות (פיתוח תגליות הגז) ולצורך פירעון התחייבויות. גיוס ההון האמור יהיה במחיר מקסימלי של 125 מיליון דולר כל אחת (250 מיליון דולר לאבנר ולדלק קידוחים).

גם קבוצת אידיבי של נוחי דנקנר יוצאת בהנפקה. היום צפוי להתקיים המכרז המוסדי של ההנפקה, במסגרתה מתכוונים בקבוצה לגייס 250 מיליון שקל. מטרת המהלך הוא לשפר את מצב הנזילות של הקבוצה.

חברת טבע תאלץ לשלם יותר מ-250 מיליון דולר ליישב יותר מ-80 תביעות שהוגשו נגדה בנוגע לסם המרדים פרופופול, לפיהן צורת המכירה של הפרופופול גרמה לחולים בלאס וגאס שעברו קולונוסקופיה לפתח דלקת כבד.

מניות הביטוח ממשיכות לרכז עניין לאחר שצנחו אתמול בעקבות הורדת דמי הניהול בשוק הגמל והפנסיה. נציין את מגדל , כלל ביטוח ומנורה .

חברת כן פייט הודיעה היום כי חברת הבת (82%) אופטליקס דיווחה כי המשרד הלאומי לקניין רוחני בסין הוציא לחברה תעודת פטנט בגין בקשת פטנט שהוגשה בסין עבור טיפול במחלת העין היבשה באמצעות שימוש בקולטן לאדנוזין מסוג A3. פטנט זה מגן על תרופת ה-CF101 לטיפול בסינדרום העין היבשה ויעניק לאופטליקס זכויות בלעדיות לשימוש ב- CF101 לטיפול בסינדרום העין היבשה בסין עד פברואר 2026.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]