IBI: "פרטנר מצליחה להפתיע לרעה - הגרוע מכל עוד לפנינו"

אורי ליכט מגיב לתוצאות החלקיות שפרסמה היום החברה: יכולת חלוקת הדיבידנד עשויה להיפגע ברקע אפשרות להפחתה משוויה של סמייל

ראש מחלקת המחקר ב-IBI אורי ליכט מגיב היום (ד') לתוצאות הכספיות החלקיות שפורסמו על ידי פרטנר ומציין בראשית הדברים כי למרות שמדובר במספרים ראשוניים, "ניתן כבר אתה לומר כי למרות צפי לדוחות חלשים, פרטנר מצליחה להפתיע לרעה ומציגה שחיקה של 28% בהכנסות משירותים, ירידה של 57% ברווח הנקי ושיעורי רווחיות נמוכים".

ליכט מציין כי הדוחות הנוכחיים ממחישים פעם נוספת את האתגרים העצומים איתם מתמודד ענף הסלולר בישראל, כאשר "הבעיה העיקרית היא שהגרוע מכל עוד לפנינו כשבשבועות הקרובים שורה של מתחרים חדשים צפויים להיכנס לשוק ולגרור את הענף לזעזוע נוסף".

בנוגע לדיבידנד מעריך כי במידה ופרטנר תפחית משוויה של סמייל, הרי שיכולת חלוקת הדיבידנד עשויה להיפגע. פרטנר עצמה דיווחה היום כי תכריז על חלוקת דיבידנד רק בעת אישור הדוחות המלאים במארס.

ליכט מוסיף כי ההכנסות משירותים נשחקו בכ-28% והושפעו בעיקר מהפחתת הקישוריות, מסבסוד המכשירים בזמן אוויר ומהמשך לחץ המחירים במגזר העיסקי. "ההכנסה הממוצעת למשתמש ירדה ב-5 שקלים נוספים מול רבעון קודם וכ-14 שקל מול רבעון מקביל. צריך לזכור שכשברשותך כ-3.2 מיליון מנויים, כל שקל ירידה בהכנסה הממוצעת למשתמש משמעותה ירידה שנתית של 38.5 מיליון שקל בהכנסות אשר מתגלגלת כמעט במלואה עד השורה התחתונה".

לידר שוקי הון: "המניה אינה זולה"

סבינה פודבל מלידר שוקי הון ציינה כי "הדוח פושר והינו מתחת לתחזיות שלנו", ומעריכה כי המניה אינה זולה, כאשר "אי הוודאות בנוגע להיקף הדיבידנד לשנת 2011 לצד הדוחות הפושרים עלולים ליצור לחצים נוספים על נייר".

אמיר אדר, מנהל מחלקת מחקר הסל סייד במגדל שוקי הון, מסביר שהודעת חברת פרטנר על פרסום דוח חלקי הוא סימבולי לעונת הדוחות הקרובה של שוק התקשורת בישראל.