גוגל והתמ"ת בשת"פ לעידוד עסקים קטנים להיכנס לאינטרנט

מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד: "51% מהעסקים בישראל אינם פעילים באינטרנט - זה כמו להסתובב ברחוב שחצי מהחנויות שלו סגורות" ■ 20 אלף עסקים יקבלו תמיכה ואחסון של אתרים בחינם למשך שנה, בהיקף כולל של 40 מיליון שקל

‏חברת ‎‎גוגל ומשרד התמ"ת הודיעו היום (ד') על השקת יוזמה משותפת להקמת אתרי אינטרנט עבור 20 אלף עסקים קטנים ובינוניים, בחינם למשך שנה.

במהלך, שעלותו הכוללת עומדת על 40 מיליון שקל, ישתתפו גם דואר ישראל, כאל עסקים, ‏iDigital, Webydo‏ ו-‏B2C Print‏. ענקית החיפוש העולמית הפעילה באחרונה יוזמות דומות עם שותפים מקומיים גם בהודו, קנדה, אוסטרליה, בריטניה וארה"ב.

‏במסיבת עיתונאים שנערכה היום סיפר מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל ומנהל אזורי דרום אפריקה ויוון בחברה, כי 51% מהעסקים בישראל אינם פעילים באינטרנט. לדברי ברנד, רוב העסקים הקטנים והבינוניים בישראל - כ-400 אלף - בוחרים שלא להקים אתר בגלל החשש מהעלויות של המהלך.

לפי מחקר של חברת הלוי דוויק, המחיר לחבילות בסיסיות של אתרים בארץ (כולל בנייה, רישום הדומיין ואחסון) גבוה פי שניים בממוצע ביחס למדינות מערביות אחרות. מתוך 14 מדינות שנבדקו, ישראל היא המדינה השנייה הכי יקרה - אחרי דנמרק, כאשר שעלות האחסון בלבד עולה פי 4 מהממוצע במדינות שנבדקו.

‏‏"כולנו חיים באינטרנט, מבלים בה, מחפשים ומשתפים בה", אמר ברנד, "אבל למרות שכולנו חיים ברשת ונושמים באינטרנט, מרבית העסקים הקטנים לא שם. דמיינו שאתם הולכים ברחוב וחצי מהחנויות סגורות - זה מה שקורה במרחב הדיגיטלי. לעבוד היום בלי אתר אינטרנט - זה כמו לעבוד בלי טלפון".

לפי מחקר שערכה חברת ‏‏TNS‏ בעבר, 75% מהישראלים מעידים כי הם עורכים מחקר ברשת טרם הרכישה בחנות, ולכן הפוטנציאל של הימצאות ברשת גדול ועשוי לתרום לצמיחה במכירות.

‏במסגרת היוזמה, יקבלו בעלי העסקים הקטנים אתר אינטרנט מקצועי, כתובת אתר (דומיין) חינמית למשך שנה, אחסון חינם למשך שנה, תמיכה טלפונית ואינטרנטית בשלבי הקמת האתר, כרטיסי ביקור שמכילים את כתובת האתר וכן הדרכה בנוגע לתכנים וטיפים לצמיחה ברשת.

לדברי ברנד, כל עסק קטן יוכל להצטרף ליוזמה כל עוד הוא פועל באמצעות מספר טלפון ישראלי.‏

שר התמ"ת, שלום שמחון, הוסיף כי "אנחנו הולכים לעשות מהפכה גדולה לעסקים האלה, שנחשבים למעסיק הגדול ביותר בישראל ומעסיקים למעלה מ-2 מיליון איש. היזם הישראלי יודע לזהות מיד הזדמנות, ואני משוכנע לחלוטין שהמכסה תיגמר מהר, ואנחנו נצטרך לדבר על ההזדמנות הבאה".

‏ניתן להצטרף ליוזמה או לקבל פרטים נוסף באתר האינטרנט הייעודי שכתובתו: ‏www.asakimonline.co.il‏.