כן-פייט זכתה למעמד תרופת יתום לטיפול בסרטן הכבד

ה-FDA העניק מעמד של תרופת יתום לתרופת ה-102CF של החברה, לטיפול במחלת סרטן הכבד הראשוני ■ המעמד מקנה שורת תמריצים למחקר, ייצור ושיווק התרופה

חברת כן פייט העוסקת בפיתוח תרופות למחלות דלקתיות ומחלות כבד, הודיעה (ד') כי מנהל התרופות והמזון בארה"ב (FDA) העניק מעמד של תרופת יתום (Orphan Drug) לתרופת ה-102CF לטיפול במחלת סרטן הכבד הראשוני (hepatocellular carcinoma).

מעמד תרופת היתום, על פי חוק תרופות היתום האמריקאי (Orphan Drug Act) מעניק ליצרניות התרופות שורה של העדפות ותמריצים כלכליים לכל אורך המחקר, הייצור והשיווק של התרופה - כולל מתן בלעדיות שיווק של התרופה למשך 7 שנים, מיום אישורה.

תרופת ה-CF102 הינה מולקולה כימית קטנה אשר נקשרת בזיקה גבוהה לקולטן לאדנוזין מסוג 3A, ונמצאה כפועלת במנגנון המוביל לאפופטוזיס (מוות תאי מבוקר) של תאי סרטן ותאים פתולוגיים אחרים. מדי שנה מדווחים בעולם כ-630,000 מקרים חדשים של סרטן ראשוני בכבד, ברובם במדינות אסיה.

לדברי פרופ' פנינה פישמן, מנכ"לית כן-פייט: "קבלת הסטטוס של תרופת יתום לטיפול בסרטן הכבד הינה התקדמות רגולטורית חשובה בפיתוח תרופת ה-102CF, המקנה הגנות והטבות רבות שיקלו על פיתוח התרופה לסרטן הכבד ועל הזכות לשווקה בבלעדיות".