לראשונה: ערוץ הילדים יוציא את רוב שידוריו להפקה חיצונית

הערוץ משנה אסטרטגיה כדי לדמות מבנה לוח שידורים של ברודקאסט המעגן בכל יום תוכנית מרכזית ■ המהלך יוביל לפינוי אולפניו במבנה בהרצליה

ערוץ הילדים מקבוצת RGE משנה אסטרטגיה ומוציא את הפקת עיקר לוח שידוריו מחוץ לערוץ. ל"גלובס" נודע כי לאור הדברים יתפנו אולפנים במבנה בהרצליה, אליו עברה החברה רק בחודשים האחרונים.

במסגרת השינוי יבקש הערוץ לדמות מבנה לוח שידורים של ברוקאסט ולעגן בכל יום תוכנית דגל מרכזית שתופק על-ידי חברות הפקה שנבחרו וייבחרו במעין הליך מכרזי.

הראשונה שבהן היא טדי הפקות שתפיק בעבור הערוץ תוכנית-בת ל"בית-הספר למוסיקה" ששודרה בהצלחה בערוץ 2. בהמשך צפוי הערוץ גם להפיק תוכניות דגל נוספות בסגנון ערוצי הברודקאסט, ובהן גם תוכניות ריאליטי.

מאז קומו לפני כ-20 שנה, ערוץ הילדים התמקד בעיקר בהפקות אולפן מורכבות, פנימיות, בהובלת מנחים קבועים. קטעי הרצף, לרוב מול קהל, שולבו בין תוכניות הרכש.

כעת הוחלט בערוץ לשנות את הגישה ולשבץ את המנחים של הערוץ בהפקות המחודשות שיזמין. ההפקות היחידות שיישארו בערוץ הילדים הן "ששטוס" ותיעוד מסע הקיץ של הזוכים.

ערוץ הילדים הוותיק מתמודד בשנים האחרונות עם שורה של אתגרים. הראשון שבהם הוא התחרות מול ערוצי הילדים הבינלאומיים כמו ניקלודיאון ודיסני, שהתבססו בישראל בהצלחה. התמודדות אחרת היא מול הפלטפורמות (הוט ו-yes), שאחת לכמה זמן מאיימות להחליפו, לאור העובדה שהוא עדיין חלק מהסכמים ותיקים ויקרים במסגרת היותו בתוך חבילת הבסיס של החברות.

הידוק היחסים עם שוק ההפקה

היציאה החוצה להפקות עשויה לשרת גם מטרות נוספות, ובראשן הידוק היחסים עם שוק ההפקה הרחב, והאפשרות כי ביום מן הימים ערוצי נישה עם פרסום ימצאו מקומם בחבילת ה-DTT הלינארית.

מערוץ הילדים נמסר בתגובה לידיעה כי "במסגרת הרצון להמשיך ולהשביח את התוכן על מסך ערוץ הילדים, נלקחה החלטה אסטרטגית כוללת להשקיע בלוח שידורים מגוון הכולל תכנים מושקעים בהפקתן של חברות ההפקה המובילות בשוק. המהלך נועד לייצר עוגני תוכן משמעותיים נוספים בערוץ הילדים בהובלת מנחינו".