התוכנית של קופל: מינהלת הליגה תחזור לתוך האיגוד

יו"ר איגוד הכדורסל הטרי פועל לבניית "בית נבחרות", בדומה למיזם מהכדורגל ■ משרדי המינהלת ייסגרו ויתכנסו אל תוך משרדי האיגוד בשדרות יהודית

המינוי של אבנר קופל לתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל צפוי להביא עמו לשינויים מבניים מרחיקי לכת בענף. העיקרי שבהם ביטולה של מינהלת ליגת העל כגוף עצמאי היושב מחוץ לאיגוד, והכנסתה חזרה לתוך איגוד הכדורסל. כך גם לגבי מינהלת הליגה לנשים שתפעל כגוף בתוך איגוד הכדורסל. קופל עצמו, שאמור להיבחר בחודש יוני לתפקיד היו"ר הקבוע של האיגוד (כרגע הוא יו"ר זמני), יוגדר כיו"ר של גוף העל כולו וייהנה מסמכויות נרחבות.

כל הגופים צפויים להתכנס פנימה למשרדי האיגוד בשדרות יהודית בתל-אביב, כאשר המינהלת תחסל את משרדיה העצמאיים הפועלים בסמוך. חלק מהתפקידים יאוחדו: כך למשל יחזיק גוף העל דובר אחד ומחלקת שיווק אחת. בנוסף, ההפקה של כל האירועים שבעבר היו מפוצלים בין האיגוד למינהלת - פיינל-פור של ליגת העל, חצי גמר וגמר גביע המדינה, משחקי הנבחרת - ייעשו החל מהקיץ הקרוב על-ידי גוף אחד בתוך איגוד הכדורסל ("אין-האוס"). עם זאת, כל אחת מהמינהלות (נשים וגברים) תמשיך להחזיק מנכ"ל משלה, וכל אחת תמשיך ליהנות מתקציב סגור שממנו יועברו הכספים לקבוצות ליגת העל.

‏‏בנוסף, החלו באיגוד הכדורסל לפעול להקמת בית נבחרות שיכלול אולם כדורסל ומלונית לשחקני נבחרות ישראל, בדומה לזה שמוקם בימים אלו על-ידי ההתאחדות לכדורגל בשפיים. שתי האופציות שנבדקות בעניין הן: הקמת בית הנבחרות במכון ווינגייט, שם גם מתאמנת האקדמיה של איגוד הכדורסל, כשאחד מהאולמות בווינגייט יעבור שיפוץ מאסיבי עבור הנבחרת או לחלופין יוקם אולם חדש; אפשרות שנייה היא הקמת בית הנבחרות והמלונית בשטח של אחת מהערים במרכז.

קופל עצמו צפוי להגיע בחודש הבא לניו ג'רזי ולהיפגש עם אקס מכבי ת"א, ג'ורדן פרמאר, במטרה לנסות ולגייס אותו לטובת נבחרת ישראל כבר בקיץ הקרוב. יו"ר האיגוד מתוכנן לצפות ב-19 במארס בניו ג'רזי במשחק בין ניו ג'רזי נטס של פרמאר לקליבלנד קבאלירס של עמרי כספי.