"השר המעופף": אהוד ברק שהה בחו"ל יותר מ-70 יום בשנה

בעוד במשרד הביטחון מתלוננים שאין כסף, ב"ידיעות אחרונות" מדווחים: לפי רישומי מזכירות הממשלה שר הביטחון מעדר יותר מ-70 ימים בשנה האחרונה לטובת 12 נסיעות רשמיות לחו"ל (לא פרטיות)

כמה פעמים שהה שר הביטחון אהוד ברק בחו"ל בשנה האחרונה? דיווח ב"ידיעות אחרונות" הבוקר (א') מעלה כי לפי רישומי מזכירות הממשלה שר הביטחון נעדר יותר מ-70 ימים בשנה האחרונה לטובת 12 נסיעות רשמיות לחו"ל (נסיעות שאינן פרטיות). הרישום גם אינו כולל נסיעות חשאיות שאינן מדווחות. השבוע צפוי ברק לנסוע בפעם השביעית השנה לארה"ב.

עוד עולה מהדיווח כי רק בשבוע שעבר שב שר הביטחון ברק מביקור בן שמונה ימים בסינגפור ויפן. יצויין כי על רקע דרישות התקציב של משרד הביטחון, ביקורו היקר של ברק בחו"ל עורר תרעומת בקרב גורמים במערכת הביטחון. כזכור במערכת הביטחון איימו לפני כשבוע בעצירת פרוייקטים ובהפסקת אימונים אם דרישות התקציב שלהם לא ייענו ע"י משרד האוצר ולכן דווקא בתקופה זו ביקוריו של ברק בחו"ל מעוררים ביקורת. כמו כן שר הביטחון לא נוסע לבדו וגם שלושת עוזריו מלווים אותו.

יצויין כי בסינגפור נפגש ברק עם גורמים מדיניים ובטחוניים במדינה וכמו כן אף עם שרי הגנה שהגיעו לסלון האווירי בסינגפור.

יועץ התקשורת של ברק מסר ל"ידיעות אחרונות" בתגובה כי נסיעותיו של ברק קשורות לאינטרסים הבטחוניים והמדיניים של ישראל. "השר ברק טס לסינגפור ויפן לפגישות בטחוניות ומדיניות חשובות שעל חלקן לא ניתן לפרט". בהתייחס לנסיעה לארה"ב אמר כי מדובר בנסיעה בת יומיים וחצי ואין צורך להסביר את חשיבותה.